סערה בבני ברק

אברכים ספרדים: נמצאה השיטה להדיר את בנותינו מהגנים

אברכים ספרדים המתגוררים בשכונת פרדס כץ טוענים כי בפרסומי העירייה לקראת הרישום לגני הבנות, נוספו המילים "בלשון הקודש" כדי להדירם. בעירייה מכחישים (חרדים, בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

סערה בבני ברק: אברכים ספרדים המתגוררים בשכונת פרדס כץ בעיר החרדית טוענים כי בפרסומים של העירייה לקראת הרישום לגני הבנות, לשנת הלימודים הבאה, שנת תשפ"א, נוספו כמה מילים במטרה לגרום לספרדים שלא לרשום את בנותיהם לגנים הללו.

לטענתם, היות וחוק חינוך חובה לא מאפשר סינון של הנרשמים, מצאו שיטה איך להביא לכך שספרדים לא ירשמו לגנים של האשכנזים, וזאת על ידי ציון העובדה שבגנים אלו ילמדו "בלשון הקודש".

הפרסומים

"החסידים לומדים ביידיש וכך פוטרים את 'הבעיה', בגני בנות תמיד נוסח התפילה והלימוד היה בעברית באותה הברה שבה מתפללים בני עדות המזרח", אומר אברך ספרדי ל'כיכר השבת' ומוסיף כי "כבר השנה פתאום גילינו שהגננות מקפידות על הברה אשכנזית בתפילה ובפרשת השבוע, מה שהיה נהוג תמיד רק אצל הבנים".

לדבריו "נדהמנו לראות בפרסומים הרשמיים של גני בנות הדגשה כי אלו גנים מיוחדים ללשון הקודש. אין שום צורך בהדגשה הזו מלבד - אפליה".

מעיריית בני ברק נמסר כי "התפילה בלשון הקודש והרישום לכלל הציבור".

גורם בעירייה הסביר כי "בעקבות כך שמדובר באזור חילוני בחלקו, ההדגשה נועדה למנוע רישום של חילונים לגנים העירוניים המיועדים לחרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר