דאגה בסין

מספר המתים בנגיף הסיני זינק מ-25 ל-42

נגיף הקורונה שהתגלה בעיר ווהאן בסין מפיל כבר עשרות הרוגים כשהמספרים ממשיכים לטפס. סין הכניסה להסגר 56 מיליון בני אדם והמחלה התפשטה אפילו לאירופה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אדם קורס ברחוב מהמחלה (צילום: מתוך טוויטר)

נגיף הקורונה גובה בימים האחרונים את חייהם של עשרות סינים במיוחד בעיר וואהן בה התגלתה המחלה לראשונה. אחד מהמתים הוא רופא שטיפל בחולים ונדבק אף הוא בווירוס הקטלני

הווירוס שהתגלה כאמור בעיר ווהאן התפשט בימים האחרונים ויצא מהעיר אל ערים נוספות. מאות רבות מאושפזים בבתי החולים, כשהטיפול שניתן כרגע הוא תמיכתי בלבד: השגחה, מתן חמצן או אנטיביוטיקה למניעת זיהומים חיידקיים משניים לדלקת הוויראלית לה גורם הנגיף.

על פי ההערכות הרופאים, המחלה נגרמת מנגיף ממשפחת ה"קורונה-וירוס", שגם מחלת ה-SARS נגרמה ממנה. במשפחה זו ידועים 6 זנים הפוגעים בבני אדם, והזן החדש שהתגלה הוא השביעי במספר. הווירוסים ממשפחה זו שכיחים מאוד בבעלי חיים שונים. רק במקרים חריגים מאוד הנגיפים עוברים מבעלי החיים לבני אדם כשהמדענים סבורים שהחולים נדבקו במחלה בשוק בעלי החיים בעיר ווהאן.

נשיא סין, שי ג'ינפינג, התייחס אתמול לראשונה לווירוס והסביר מדוע הוטל עוצר על 18 ערים שבהן כ־56 מיליון תושבים: "לאור המצב החמור וההתפשטות ההולכת ומואצת של וירוס הקורונה, עלינו להמשיך לחזק את תגובת ההנהגה המאוחדת", הסביר.

הסינים מודאגים במיוחד מהזינוק במספר המתים במחלה: תוך יומיים, זינק מספר ההרוגים מ־25 ל־42, ומספר המקרים הרשמיים של הנדבקים במחלה כמעט הכפיל את עצמו – כשהחשש הוא שהרשויות המקומיות במחוז חוביי מסתירות מספרים גבוהים בהרבה (39 מתוך 42 מקרי המוות הם במחוז זה) כמיטב המסורת הקומוניסטית.

בנוסף, אחרי שבשבוע שעבר נרשמו מקרים ראשונים שלו גם באוסטרליה ובארצות־הברית - הווירוס הגיע גם לאירופה. צרפת אישרה אתמול שזוהו שלושה מקרים של וירוס הקורונה בשטחה אצל נוסעים שחזרו לאחרונה מסין.

גם בישראל עוקבים בעניין רב אחר המחלה, ד״ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידימיולוגיה במשרד הבריאות, פרסמה בשבוע שעבר הנחיות מיוחדות בעקבות כך. "אנחנו ממליצים לכל הנוסעים לווהאן, סין, להימנע ממגע עם בעלי חיים, חיים או מתים, ולהימנע מלשהות בשווקים של בעלי חיים. בנוסף, אנחנו ממליצים להם להימנע ממגע הדוק עם אנשים שחולים במחלה נשימתית", אמרה אניס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר