נהג אגד הותקף ביום חמישי האחרון במהלך נסיעה מראשון לציון לתל אביב על ידי נוסע שעלה לאוטובוס וטען כי הנהג לא עצר לו בתחנה כמה שעות קודם לכן. אחרי שהתוקף שבר את משקפיו של הנהג וגנב את הטלפון הסלולרי שלו, כמה נוסעים בחרו להתערב, נחלצו לעזרתו של הנהג וניסו להשתלט על התוקף, כך נחשף לראשונה בחדשות 12.

"בא לי לדפוק לך בעיטה ולגמור אותך", איים התוקף על הנהג עם עלייתו לאוטובוס, "הוא רואה אותי בתחנה ולא עוצר, ממשיך. אמרת 10:30 יצאת מתל אביב, 10:40 היית בקיבוץ גלויות. ראיתי אותך, חשבת שלא אתפוס אותך. חיכיתי ואמרתי, אני אתפוס אותו, מה אני אעשה ממנו. בא לי לדפוק לך בעיטה מסובבת חזקה כזאת ולעשות לך נזק בפנים".

התיעוד מתוך האוטובוס פורסם ברשתות החברתיות בימים האחרונים, בין השאר על ידי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שהתייחס לאירוע. "התלבטתי עם עצמי והחלטתי שאסור לי לשתוק. אני מעלה את הסרטון כדי לעשות 'שיימינג' להתנהגות האיומה של הנוסע הזה", כתב סמוטריץ', "שהבריון האלים הזה יתבייש לצאת מהבית ולהראות את פרצופו ברחוב".

הנוסע ערן יוספין שיצא לעזרתו של הנהג וניסה להשתלט על התוקף, תיאר ב"חדשות הבוקר" את השתלשלות העניינים: "נסענו מראשון לציון לתל אביב ובשעה 12:00 בצהריים בערך, בירידה לאיילון צפון, עלה הבחור שראינו בסרטון לאוטובוס. איך שהוא עלה, הוא התחיל לקלל נמרצות במשך שתיים-שלוש דקות. נוסעים באוטובוס ניסו להרגיע אותו, אבל האלימות שיצאה ממנו הייתה נוראית. הוא עלה בשיא האגרסיות".

כמה נוסעים היו באוטובוס באותו הזמן?
"בסביבות ה-20. ראיתי נוסעים שמפחדים ויורדים מהאוטובוס, והיו גם נוסעים שניסו להרגיע אותו אבל זה לא עזר. שתי בנות ניסו לדבר איתו והוא תקף אותן מילולית וכמעט גם פיזית. אי אפשר היה להרגיע אותו, הוא היה באמוק".

מהר מאוד האירוע הסלים גם לאלימות פיזית.
"הבחור תלש לנהג את המשקפיים מהפנים וזרק אותם מחוץ לאוטובוס. לאחר מכן הוא הוציא לו את הפלאפון מהכיס ופתח בריצה מהירה. הנהג היה חסר אונים, אדם מבוגר, יכול להיות אבא שלי. הוא דיבר בצורה באמת נעימה, באיפוק רב ובסבלנות. באותם רגעים אני מתערב, ראיתי רק את טובת הנהג והנוסעים בעיניים".

מה עשית?
"יצאתי מהאוטובוס עם חייל והנהג, רדפתי אחריו ועצרתי אותו. הפלתי אותו על הרצפה, הפלאפון נפל, אבל הוא קם אלי והמשיך לתקוף אותי ואת הנהג פיזית. האצבע שלי נשברה כתוצאה מהאירוע, שמתי לב לזה רק לאחר מכן. המשכתי לרדוף אחריו עוד כמה מטרים, ניסיתי לעצור אותו ולעכב אותו עד שהמשטרה תגיע, אבל הוא ברח".