הנגיף הסיני: מקרה מוות ראשון בשנגחאי; חולה אובחן בקנדה

וירוס הקורונה ממשיך לגבות קורבנות, ועד כה נרשמו 56 מתים ו-1,975 בני אדם שנדבקו בנגיף המסתורי. העיר טיאנג'ין הצטרפה לבייג'ינג והשביתה גם היא את התחבורה הציבורית

זמן צפייה: 00:55

הנגיף הסיני: הנגיף שהתגלה בסין בתחילת החודש ממשיך לגבות קורבנות, כאשר הלילה (ראשון) נודע כי מקרה מוות ראשון נרשם בשנגחאי, וכי 13 בני אדם נוספים במחוז חוביי - שבירתו היא העיר ווהאן שבה התפרץ הנגיף, מתו כתוצאה מהידבקות בווירוס הקורונה. בכך עלה מספר המתים ל-56 בני אדם.

בתוך כך, הנגיף מוסיף להתפשט והגיע עד לקנדה - שם הודיעו הרשויות כי תושב המדינה, אשר חזר לאחרונה מטיול בסין, אובחן כנגוע בווירוס. קנדה מצטרפת לארצות הברית, צרפת, אוסטרליה, סעודיה ומדינות נוספות ברחבי העולם, שם התגלו בימים האחרונים מקרים ראשונים של הידבקות. משרד החוץ של ארה"ב הודיע כי בשל החשש מהתפרצות הנגיף הוא יפנה את עובדיו המוצבים בקונסוליה בווהאן. מספר המתים מהמחלה המסתורית עלה ל-56 בני אדם, בעוד כ-1,975 אנשים בסין וברחבי העולם אובחנו כי נדבקו בה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הנגיף הסיני: נאסר על יציאת קבוצות תיירים מהמדינה

הנגיף המסתורי: 4 מקרים התגלו באוסטרליה; מצב חירום בהונג קונג

הנגיף הקטלני ממשיך להתפשט: 25 בני אדם אובחנו מחוץ לסין

Medical Staff Transfer A Patient Of A Highly Suspected Case Of A New Coronavirus At The Queen Elizabeth Hospital In Hong Kong
אדם של פי החשד נדבק בווירוס המסתורי ''קורונה'' | צילום: רויטרס

העיר טיאנג'ין השביתה את התחבורה הציבורית בעיר - בדיוק כמו שעשו בבייג'ינג יומיים קודם לכן. נשיא סין, שי ג'ינפינג, הזהיר כי "המצב חמור - ההדבקה בווירוס מאיצה". אין לימודים בשנגחאי וערים נוספות עד חודש פברואר. שנת הלימודים האקדמית תידחה. הפוליטבירו התכנס לדיון חירום. ארצות הברית שלחה מטוס להוצאת הקונסוליה שלה מווהאן.

במקביל, הסגר על מחוז ווהאן שבסין מתרחב, ולפי שעה 11 ערים שבהן יותר מ-30 מיליון תושבים, נסגרו לתנועה בתחבורה ציבורית. משרד הבריאות בבייג'ינג טרם מסר הערכה מתי יוסרו הגבלות התנועה.

הבנק לפיתוח סין הודיע כי יעניק הלוואת חירום בסך 2 מיליארד יואן לרשויות המחוז, במטרה לסייע במלחמה בנגיף והפצתו.

נוסעים עוטים מסכות בשדה התעופה בשאנגחאי שבסין
נוסעים עוטים מסכות בשדה התעופה בשאנגחאי שבסין | צילום: רויטרס

ברחבי העולם נערכים להתמודדות עם התפרצות הנגיף, ומירב המאמצים מתרכזים בראש ובראשונה - במניעה. משרד החוץ הבריטי המליץ לאזרחי הממלכה המאוחדת שלא לטייל בעיר ווהאן, עקב סכנה ממשית להידבקות בנגיף. קוריאה הצפונית החמירה את האזהרות, וסגרה את שעריה בפני תיירים עקב קרבתה הגיאוגרפית לסין השכנה.

הנגיף החדש גורם לדלקת ריאות קשה שעלולה לדרדר במהירות את הלוקה בה לסכנת חיים של ממש. רובם המוחלט של המקרים המתועדים התגלו, כאמור, בעיר ווהאן, ועל פי המרכז לבקרת המחלות במדינה - התברר כי מקור הנגיף היה בשוק מסחרי ובלתי חוקי של חיות בר שהתקיים בעיר.

A Security Officer In A Protective Mask Checks The Temperature Of A Passenger Following The Outbreak Of A New Coronavirus, At An Expressway Toll Station On The Eve Of The Chinese Lunar New Year Celebrations, In Xianning
בדיקת עוברים ושבים בסין | צילום: רויטרס

הרשויות בסין הודיעו כי מדובר בנגיף מדבק שעובר מאדם לאדם. עקב כך, תפוצת המחלה צפויה להתרחב לקראת ראש השנה הסיני שייחגג השבוע – במהלכו יטוסו אזרחים סינים רבים לחופשה – ועלולים לשאת עמם את הנגיף למדינות רבות נוספות. על פי הערכות, כשבעה מיליון סינים צפויים לטוס לחופשה מחוץ למדינה בעונת החגים הנוכחית.