האב תושב ירושלים באחרונה התקבלה בבית הדין הרבני בירושלים פנייה יוצאת דופן של אב שדורש להפחית את גובה דמי המזונות שהוא משלם לביתו הנכה, בטענה שהיא מיליונרית. 

לטענת האב, תושב העיר, בתו הנכה בת 13 מקבלת מדי חודש מביטוח לאומי קצבה מיוחדת של 14 אלף שקל, וכן יש לה בבנק חשבון נאמנות על סך 3.5 מיליון שקל – כסף שקיבלה בעקבות תביעת רשלנות שהוגשה נגד בית החולים שמחדל שהתרחש בו גרם לנכותה.

"אני משלם כל חודש מזונות של 1,200 שקל, כשאני מרוויח משכורת של 4,000-5,000 שקל", טען האב, "הילדה שלי עשירה. צריך לפטור אותי מתשלום דמי מזונות. גרושתי והיא מנסות לעקוץ אותי, הן חולבות אותי וקונות לעצמן דירה בכסף". בנוסף טען שגרושתו חוסכת מדי חודש סכום של 4,000 שקל בתכניות חיסכון שונות.

בתגובה לטענות בעלה לשעבר, טענה האם טענה כי הוא משתכר מידי חודש בסכום של 25 אלף שקל ואף רכש באחרונה רכב חדש. לטענתה, בתה אכן קיבלה פיצוי מבית החולים, אך תוכל לקבל את הכסף רק כשימלאו לה 18. "הוא לא מכיר בבת ולא רוצה להכיר בה, ואינו בקשר איתה", טענה.

האם דרשה מהדיינים לדחות את תביעת הבעל שלא לשלם דמי מזונות עבור בתם, שכן לדבריה לבתה הוצאות רבות כולל התאמת הדירה לצריכה בעשרות אלפי שקלים, רכישת מחשב, הליכון מנוף, טיטולים ושירות מטפלות שהיא נזקקת לו מאחר והיא סיעודית.

הדיינים שדנו בתביעה דחו את תביעת האב שלא לשלם דמי מזונות, והסתמכו בפסיקתם על "שולחן ערוך", לפיו גם אם יש לבת הנכה מקורות הכנסה נוספים אין הדבר פוטר את האב מתשלום דמי מזונות.