מהיציע למגרש: הילד שהגשים חלום והפך מאוהד שרוף לשחקן כדורגל

אווקה אשטה, שהתגלה בפרויקט ליגת השכונות של קבוצת האוהדים הראשונה, מהווה היום דוגמה לאוהדים צעירים - ממש כפי שהוא היה. "בסוף כל משחק, אני מנסה להגיע לכל אחד. זה מרגש אותי"

זמן צפייה: 03:56

אוואקה אשטה הוא שחקן בקבוצת הפועל קטמון, קבוצת האוהדים הראשונה בישראל. הוא החל את המסע עם הקבוצה עוד בילדותו. בגיל 11, כשהקבוצה עלתה לליגה הלאומית, נבלע בין האוהדים האדומים שהריעו לגיבורים שלהם וחלם להיות כזה בעצמו. "הייתי מחכה להגיע למשחקים האלה, הייתי מאוהב בכדורגל ובאנשים".

היום, אחרי שמונה שנים, הילד הקטן הוא כבר שחקן בוגר. הוא זה שמחבק ומפזר חיוכים לילדים שממלאים את הטריבונה הקטמונית. "בסוף כל משחק אני משקיע ומנסה להגיע לכל ילד, זה מרגש זה מזכיר לי את העבר".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אשת הכדורגלן הזר שהתאהבה בישראל – ופתחה בלוג תיירות

מאור מליקסון פרש מכדורגל: "יהיה לי חור בלב"

שופט, דבר עברית: נבחרה חלופה עברית למונח הכדורגל VAR

אוואקה אשטה שחקן הפועל קטמון ירושלים
אוואקה אשטה שחקן הפועל קטמון ירושלים | צילום: חדשות 13

אשטה שנולד באתיופיה ועלה ארצה עם משפחתו כשהיה בן ארבע, גדל בשכונת קטמון שבירושלים וכבר בגיל צעיר אהב את הכדור - אבל ההורים לא תמיד התלהבו מהמקצוע שהבן שלהם בחר. "המשפחה, היא פחות האמינה כי שחקן כדרוגל עבורם לא היה נתפס כמקצוע לחיים. עכשיו הם תומכים בי ומגיעים לכל משחק".

כשרונו התגלה כששיחק במסגרת פרויקט ליגת השכונות, שאותו הקימה הפועל קטמון. הקבוצה פתחה קבוצות כדורגל בבַתי הספר בשכונות השונות בעיר. פעם בחודש נפגשים כל ילדי הליגה לטורניר גדול וחגיגי - יהודים וערבים, דתיים וחילונים, בנים ובנות בהובלת שחקני הקבוצה ומתנדבים. "זה פרויקט חברתי. הוא מקשר בין ילדים שהם לא מאותו מגזר, לא מאותה עדה. הגעתי בכיתה ד'. עברתי שינוי חברתי, שינוי שהוא בריא ונכון".