בת 8 נפצעה בינוני-קשה מירי בכפר יאסיף; שני צעירים נורו בנצרת

האלימות בחברה הערבית: הירי, שבו נפצעו הילדה ואמה, אירע ככל הנראה בעקבות סכסוך משפחות שהתחיל לפני כשבוע • האחים בני ה-23 וה-27 פונו לבית החולים האיטלקי בנצרת, הרקע ככל הנראה פלילי

זמן צפייה: 00:08

ילדה כבת שמונה ואמה נפצעו היום (שבת) באורח בינוני-קשה כתוצאה מירי בכפר יסיף. הירי אירע ככל הנראה בשל סכסוך משפחות שהתחיל לפני כשבוע. כוחות משטרה הוזנקו לכפר.

בתוך כך, שני אחים בני 23 ו-27 מנצרת נפצעו קשה מירי ופונו לבית החולים האיטלקי בנצרת. אחד מהם נפצע קשה והשני קל. המשטרה פתחה בחקירה, והרקע ככל הנראה פלילי.

אמבולנס
אמבולנס | צילום: Shutterstock

ביום שלישי נקבע מותה של שאדיה אבו סריחאן בת ה-33, אמא לשלוש בנות ולתינוק בן חצי שנה מהכפר ביר אל משאש שבפזורה הבדואית, סמוך לנבטים. היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קריטי תוך פעולות החייאה, לאחר שבעלה הזעיק את מד"א, וטען "חנקו את אשתי". על גופתה נמצאו סימני אלימות.

המשטרה פתחה בחקירה ועצרה ארבעה חשודים במעשה, בני משפחתו של הבעל. בשעות הערב נעצר חשוד חמישי במעורבות במקרה. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר באישה שלישית של אותו גבר, אבל ברישומים לא מופיעה כנשואה.

חובש רפואת חירום במד"א, עלה עבד אל-כאלק, סיפר כי "כשהגעתי לבית חברתי לכוחות המשטרה שביצעו בהדרכה טלפונית של חובש ממוקד מד"א פעולות החייאה בסיסיות באישה. המשכתי את הטיפול שלהם, ביצעתי בדיקות רפואיות, היא הייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה ויחד עם צוות הניידת לטיפול נמרץ ביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים והיא פונתה במצב קריטי לבית החולים, שם נקבע מותה".