למרות עליית המחירים: הישראלים שוברים שיא בטיסות לתאילנד

ענף התיירות במדינה האסיאתית נמצא במשבר בעקבות התחזקות המטבע המקומי, אך מחירי הטיסות שממריאות מנתב"ג דווקא ירדו. "תאילנד לא זולה כמו שציפינו – המחירים כמו בארץ"

זמן צפייה: 03:10

קרוב ל-200 אלף ישראלים טסו השנה לחופשה בתאילנד, והם מהווים את פלח התיירות הגדול ביותר במדינה – מתוך 40 מיליון מבקרים בשנה. המבקרים הישראלים שברו השנה שיא, דווקא בצל הפגיעה בענף תיירות הפנים.

התחזקותו של מטבע הבהט לעומת הדולר גרמה לעליית מחירים בעלויות המחייה – וגם במחירי המלונות. כך למשל, מלון חמישה כוכבים בפוקט במהלך חג הפסח יעלה השנה 400-920 שקלים ללילה, לעומת 383-850 ב-2019. מלון חמישה כוכבים בקופנגן יעלה 670-890 שקלים ללילה, לעומת 592-807 שקלים בפסח שעבר.

עוד בחדשות 13:

המשפחות שיוצאות לחופשת התנדבות – ולומדות שיעור לחיים

"המזוודה ריקה": הישראלים שטסים לחופשת שופינג חורפית באירופה

חופשה עם ערך מוסף לנפש: טרנד ה"ריטריט" הגיע לישראל

האי פוקט בתאילנד
האי פוקט בתאילנד

"תאילנד לא זולה כמו שציפינו, מחירים של הארץ. זה לא המחירים שציפינו. לא בגלל שאנחנו תיירים – זה המחירים פה באמת", סיפר אורון שנמצא בטיול שאחרי צבא במדינה. אבי, שיטוס לטיול חוזר בסוף החודש משווה: "כשנסעתי לפני שנתיים המחיר הסתכם בערך ב-3,000 דולר, עכשיו זה יעלה פי 1.5".

עם זאת, עבור הישראלים הוזלה החופשה, בשל הגדלת התחרות בטיסות מישראל – שהובילה לירידת מחירים. "התחרות לתאילנד גדלה, אם פעם אפשר היה לטוס רק עם 'אל-על' נוספו עוד חברות שהיעד תאילנד היווה יעד אטרקטיבי עבורן", מסביר זיו רוזן, מנכ"ל חברת התיירות "גוליבר".