4 רקטות נורו לעבר עוטף עזה - שתיים יורטו ע"י כיפת ברזל

לאחר שלושה שבועות של שקט: התרעות נשמעו בקיבוצים נחל עוז, סעד וכפר עזה בעקבות ירי מכיוון הרצועה. שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים בגוף ונזק, יש נפגעים בנפש

זמן צפייה: 03:42

מתיחות בדרום: ארבע רקטות נורו היום (רביעי) לעבר עוטף עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה שתיים מהרקטות ושתי האחרות נחתו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים בגוף, אך היו נפגעים בנפש. לא נגרם נזק לרכוש. זאת, לאחר שלושה שבועות שבהם לא נורתה אף רקטה מעזה לישראל.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לירי ואמר כי "נתניהו נכשל בתפקידו לספק ביטחון לתושבי הדרום. אנחנו נשים סוף לחגיגת הטילים והמזומנים שהוא מעביר לחמאס. הגיע הזמן להכרעה".

עוד בחדשות 13:

"יירטה את כל האיומים": סדרת ניסויים מוצלחת בכיפת ברזל • צפו

חמאס מכחיש ההתקדמות במגעים: "ישראל לא מקיימת את ההבנות"

"כדי לדחוף לרגיעה – ישראל תבצע שורת הקלות כלכליות ברצועה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מובל אל מרחב מוגן בהישמע צבע אדום באשקלון
ראש הממשלה בנימין נתניהו מובל אל מרחב מוגן בהישמע צבע אדום באשקלון | צילום: חדשות 13

לאחר הירי, מנהלת החינוך בקיבוץ נחל עוז שלחה להורים הודעה מוקלטת: "אני חייבת לשתף אתכם. מצאתי את עצמי עם 44 ילדים פזורים בכל הדשא, חלקם שוכבים על הדשא, חלקם במגונית אחת וחלקם במגונית אחרת, וחלק בממ"ד של המרכז. לא מאחלת את זה לאף אחד, כשאני רצה ורואה את הדברים האלה עפים מעלי. לתשומת ליבכם, נחל עוז כן לוקח את זה קשה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20200115-1711' autoplay='0' credit='' desc='מנהלת חינוך בקיבוץ נחל עוז בהקלטה להורים' kid='1_nlw0qwj7' duration='28'']

כזכור, בתחילת השבוע נשמעה התרעת צבע אדום בנחל עוז. לאחר בדיקת צה"ל התברר כי האזעקה הופעלה בשל ירי שאינו רקטי. הפעלת ההתרעה הגיעה לאחר כשלושה שבועות של שקט, כאשר הפעם האחרונה שבה נשמעה הייתה בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו היה בכנס של פעילי ליכוד באשקלון.

מדובר צה"ל נמסר אז כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר ישראל, והוא יורט על ידי כיפת ברזל. ככל הנראה, הרקטה נורתה על ידי הג'יהאד האסלאמי. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

עם הפעלת האזעקה, ראש הממשלה נתניהו הורד מהבמה והועבר למרחב מוגן. עם זאת, לאחר זמן קצר הוא חזר לכנס. כזכור, במערכת הבחירות הקודמת בוצעו שיגורים לעבר אשדוד בזמן שנתניהו היה בעיר. אך לעומת פעם שעברה, האירוע באשקלון לא הועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של נתניהו ועיתונאים לא הורשו להיכנס, ככל הנראה כהפקת לקחים.

צהל תקף בעזה
צהל תקף בעזה | צילום: חדשות 13

באותו הלילה תקפו מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל כמה יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועה, בהם מתחמים צבאיים של הארגון. זאת, בתגובה לירי הרקטה מרצועת עזה לעבר אשקלון, שיורטה על ידי כיפת ברזל. מדובר צה"ל נמסר: "חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות נגד אזרחי ישראל".

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תקף מוקדם יותר מטרות חמאס ברצועת עזה. לפי הדיווחים, ירי ארטילרי של צה"ל פגע במוצב של חמאס בבית לאהיא בצפון רצועת עזה, ללא נפגעים. כמו כן, דווח כי כוח צה"ל תקף מטרה במערב הרצועה, וכן ירה מספר פעמים לעבר מוצב ימי של חמאס מערבית לחאן יונס, שבדרום הרצועה.

כמה ימים לפני כן, תקפו כלי טיס של חיל האוויר תשתית תת קרקעית ומטרה ימית של חמאס בדרום רצועת עזה ומתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה. זאת, בתגובה לירי הרקטה האמור לעבר המועצה האזורית שער הנגב, שנפלה בשטח פתוח והביאה להפעלת התרעת צבע אדום.