שתף קטע נבחר

עם 2.5 מיליון נהגים: החברה מרעננה שמתחרה באובר ובליפט

שנתיים אחרי הקמתה, ל-HERE מוביליטי הישראלית יש כבר מיליוני נהגים והיא פועלת ב-100 ערים בעולם. אז למה לא תמצאו אף מונית עם הלוגו שלה, כמה עובדים חרדים היא מעסיקה, ומתי היא תתחיל להרוויח כסף

ב-2018 הייתה HERE מוביליטי רק מצגת במחשב הנייד של ליעד יצחק, כיום המנכ"ל שלה. את 2020 היא מתחילה עם 2.5 מיליון נהגי מוניות והסעות, ב-100 ערים בעולם - באירופה, בארה"ב ובדרום אמריקה, ובהן לוס-אנג'לס, בוגוטה, ברצלונה, מדריד, ניס, ריו ולימה. "אובר, לשם השוואה, הייתה שנתיים אחרי הקמתה עם עיר אחת, סן-פרנסיסקו. אנחנו עושים דיסטפשן לדיסרפטור", צוחק יצחק, ומתייחס למונח המקובל בהייטק לחברה שמצליחה לשבש את השוק הקיים באמצעות חדשנות.

 

הרווח שאובר רואה באופק לא מספק את המשקיעים שלה

אובר פיטרה 350 עובדים: מניית החברה מזנקת ביותר מ-4%

סמוטריץ' לנהגי המוניות: נפעיל UBER תוך דיאלוג אתכם

  

היר מוביליטי היא חברת-בת של ענקית המיפוי HERE, לשעבר חטיבת שירותי המיקום והניווט של נוקיה הפינית. ב-2015 היא נרכשה בשיתוף פעולה נדיר על ידי ב-מ-וו, אאודי ודיימלר, החברה-האם של מרצדס, תמורת 2.8 מיליארד דולר, במטרה למנוע את התלות שלהן בגוגל מאפס. מאז הצטרפו לחברה גם בוש ואינטל, ובחודש שעבר רכשו מיצובישי ו-NTT היפניות נתח של 30% ממנה. השלוחה הישראלית נולדה אחרי שקארהו הבריטית החליטה לסגור לפני שנתיים את מרכז הפיתוח הישראלי שלה, שאותו ניהל, יצא למסע למצוא בעלים חדשים למרכז, ומצא אותו בהיר.

מוניות מונית (צילום: shutterstock)
מוניות. HERE משמשת כפלטפורמה לשירותי תחבורה(צילום: shutterstock)

היר משמשת כפלטפורמה לשירותי תחבורה. אין לה נהגים שעובדים עבורה, כמו אובר וליפט, והיא מספקת מעין מערכת הפעלה שבה יכולות להשתמש חברות מוניות, חברות הסעות, חברות תחבורה ציבורית וחברות השכרת קורקינטים כדי למצוא נוסעים. אלה מצידן מקבלות אפשרות לחבר בין כמה שירותי תחבורה בדרכם ליעד. בין הלקוחות של החברה נמצאים בתי מלון שרוצים להציע שירותי הסעות לאורחים, ואפילו חברות תעופה שמנסות למכור לטסים גם את שירותי ההסעה אל שדה התעופה וממנו, כדי לאזן את הרווחיות ההולכת ויורדת ממכירת כרטיסי הטיסה עצמם. הלקוחות יכולים להשתמש בפלטפורמה של החברה ובחיבורים שהיא מציעה, תחת הלוגו שלהם.

 

"אם אובר ירצו להשתמש בפלטפורמה שלנו לא נגיד להם לא, אבל המטרה שלנו היא לייצר איכות, שירות ומחירים תחרותיים לאחרים. אנחנו מסייעים למפעילות של שירותי תחבורה להתייעל, מכוונים את נהגי המוניות לאזורים מבוקשים ולשעות העמוסות, חוסכים להם נסיעות ריקות ללא נוסעים ומשפרים את זמני ההגעה ואת הדיוק. לחברות מוניות בשיקגו חסכנו 25% מהנסיעות, ובסך הכל חסכנו ללקוחות בשנה האחרונה מיליון קילומטרים".

ליעד יצחק (צילום: דניאל שטרן)
ליעד יצחק: "אם אובר ירצו להשתמש בפלטפורמה שלנו לא נסרב, אבל המטרה שלנו היא לייצר מחירים תחרותיים לאחרים" (צילום: דניאל שטרן)
 

לעובדים שלה היר מוביליטי מארגנת בינתיים שאטלים מתל אביב, הם עדיין לא יכולים להשתמש בשירותי החברה. "אנחנו מקבלים פניות מהארץ, כמו שאנחנו מקבלים משווקים אחרים שבהם אנחנו עדיין לא פועלים, כמו אוסטרליה. אבל אנחנו צריכים לבחור בזהירות לאן להתרחב. יש לנו מה לתרום לאקו סיסטם כאן, אבל את זה נוכל לעשות גם כשנהיה חברה גלובלית וגדולה יותר".

 

החברה, שהחלה את דרכה עם 30 עובדים, מעסיקה כיום 230, והשנה תרחיב את השלוחות שלה בשווקים העיקריים, תוך כוונה להתרחב בהודו ובאסיה פסיפיק. בשנה האחרונה השתלבה היר מוביליטי גם בפעילות מיזם קמא-טק, לשילוב חרדים בהייטק, באמצעות סדנאות הכשרה. "יש מעגל שלם של אנשים מחוץ להייטק, והיה מדהים לראות את הרמה שלהם באנגלית, תכנות ומתמטיקה. הם הגיעו לכאן כדי לקבל תשתית בדאטה סיינס, שתי עובדות חרדיות ראשונות כבר נקלטו בחברה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דניאל שטרן
ליעד יצחק
צילום: דניאל שטרן
מומלצים