הרב פרץ סותם את הגולל על איחוד כולל בימין? יו"ר הבית היהודי, שר החינוך הרב רפי פרץ, הצהיר הערב (שלישי) כי אין בכוונתו להפר את ההסכם עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, כחלק מאיחוד למפלגה אחת - יחד עם הימין החדש והאיחוד הלאומי. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הרב פרץ הבהיר ליו"ר הימין החדש בנט ולראש הממשלה נתניהו שלא יפר את ההסכם עם בן גביר והמשמעות היא שחבירה כוללת תיתכן רק עם בן גביר בפנים - והסיכוי שזה יקרה קטן מאוד, זאת עקב התנגדותו של בנט לחבור לעוצמה יהודית הקיצונית.  

 גם ח"כ איילת שקד, המשמשת כיו"ר משותף של הימין החדש, קראה לבית היהודי להתאחד עם רשימתה: "אתמול בלילה נוצרה הזדמנות לבצע איחודים בימין. אנחנו חושבים שכרגע הדבר הנכון עבור מחנה הימין הוא שהבית היהודי בהובלת רפי פרץ יצטרפו אלינו ונצעד יחד לניצחון גדול. כרגע אפשר לשים מחלוקות בצד ולנסות להגיע לאיחוד גדול". 

לקולות הללו הצטרף חבר מפלגתו של פרץ, ח"כ מוטי יוגב, שתקף אותו על רקע סירובו לחבור לבנט וסמוטריץ' - וקרא להתאחד עם הימין החדש בזמן שנותר עד לסגירת הרשימות לכנסת ה-23, מחר בחצות. 

איילת שקד בקריאה לבית היהודי להצטרף (צילום: החדשות12)
שקד קוראת לבית היהודי להצטרף לאיחוד | צילום: החדשות12

בליכוד תקפו הערב  את בנט על סירובו להכיל באיחוד גדול בימין גם את עוצמה יהודית של בן גביר. 

ויו"ר עוצמה יהודית בן גביר בחר לתקוף את סמוטריץ' על חבירתו לבנט ואמר: "אחרי שנפתלי בנט עשה טעות קשה ומנע הקמת ממשלת ימין במועד א', לצערי סמוטריץ' חוזר בדיוק על אותה הטעות. צר לי שבצלאל פועל ממניעים פרסונליים אבל אני משוכנע שהחיבור בין הבית היהודי לעוצמה יהודית יביא להקמת ממשלת 61 ולניצחון הימין בבחירות הקרובות". 

פניית הפרסה של סמוטריץ' - והזעם בבית היהודי 

מוקדם יותר היום, ולאחר שנדמה היה שסמוטריץ' קרוב יותר לחבור דווקא לרב פרץ ולבן גביר, סיכם יו"ר האיחוד הלאומי על ריצה עם בנט ושקד ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. 

הרשימה המשותפת לימין החדש ולאיחוד הלאומי תכלול את בנט בראש הרשימה, שקד במקום השני וסמוטריץ' במקום השלישי. אחריהם ישובץ מתן כהנא, אופיר סופר וכן שיריון נוסף לימין החדש במקום השישי ברשימה. 

עם זאת, בשתי המפלגות לא סותמים את הגולל על איחוד נוסף - והפעם עם מפלגת הבית היהודי והרב פרץ שנותרו בחוץ. במפלגות מוכנים להציע להם את מקומות 2 ו-8 ברשימה. על עוצמה יהודית ובן גביר מסרו גורמים בימין החדש: ״לא נצרף אותם אלינו. אם זה כל-כך חשוב לנתניהו שיצרף את בן גביר לליכוד או לש״ס".

בבית היהודי של הרב פרץ הגיבו בזעם לאיחוד: "נחשף פרצופם האמיתי של בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט - ריסוק הציונות הדתית. נפתלי חוזר לטעות המרה של מועד א׳ ועכשיו הצטרף בצלאל לטעות החמורה. מתחילת הדרך קראנו לאחדות השורות אך הם העדיפו לפצל את המחנה ולפגוע במחנה הימין כולו".

סמוטריץ' ובנט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
בנט וסמוטריץ' חברו לרשימה אחת, הרב פרץ ובן גביר נותרו בחוץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

עוד הוסיפו במפלגה: "פתאום לא מעניין את בצלאל פריימריז פתוחים, התמודדות דמוקרטית או מיזוג מפלגות, אלא רק הכסא החם ב"ימין החדש". "הבית היהודי המאוחד" ימשיך קדימה ונודיע על המשך המהלכים בקרוב".