תעלומת הרצח

שנה אחרי: מי הרוצח של בני הזוג כדורי ז"ל?

שנה חלפה מאז נמצאו גופותיהם של בני הזוג תמר ויהודה כדורי בתוך בית מגוריהם בירושלים, והרצח עדיין לא פוענח: המנקה, קרובי המשפחה והעבריין - ותעלומת הקלסתרון (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בני הזוג ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

זה קרה לפני שנה. בשעות הצהריים של יום ראשון (13/01/19) שגרתי, כוחות ההצלה מוזעקים לרחוב מרדכי אלקחי, בשכונת ארמון הנציב בירושלים, בעקבות דיווח של אישה שהתקשרה למוקד הטלפוני של המשטרה, כי היא חוששת לחייהם של הוריה שלא עונים לטלפון מספר ימים.

כוח משטרה, יחד עם כוחות ההצלה שהגיעו למקום, פרצו לבית דרך המרפסת ושם הם מצאו בני זוג בשנות ה-70 לחייהם כשהם מוטלים על הרצפה ללא רוח חיים ועל גופם דקירות וסימני אלימות קשים.

במשטרה מבינים מיד כי מדובר בזירה קשה ומורכבת, ומזעיקים כוחות מז"פ (מחלקת זיהוי פלילי), שהתחילו לנסות ולפענח את הנעשה בזירה, ובאופן חריג, גם חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית מגיע לזירה.

זירת הרצח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מספר שעות לאחר מכן, החקירה כבר עוברת לידי היחידה המרכזית של ירושלים (ימ"ר). הם מטילים צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה.

יום שני (14/01/19):

שמותיהם של בני הזוג תמר ויהודה כדורי מותרים לפרסום, ובערב הם הובאו לקבורה בהר המנוחות, במסע לוויה בו הספיד בנם, שבהמשך יהפוך לחשוד - ויזוכה.

הבכי במסע ההלוויה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במקביל, ישנה התקדמות ראשונה בחקירה. באותו ערב, נעצר חשוד ברצח, תושב מזרח העיר שעבד בתחזוקת הבניין בו הם גרו.

יום שלישי (15/01/19):

המשטרה מעלה את החשוד בפני שופט בבית המשפט השלום בירושלים, בכדי להאריך את מעצרו. בית המשפט נענה בחיוב.

באותו ערב, בפעם הראשונה משפחת כדורי מגיבים לתקשורת: "ההשערות והחקירות לא יחזירו לנו את אבא ואמא", הם אומרים.

יום רביעי (30/01/19):

ילדיהם של בני הזוג ז"ל, ניתאי ונתן, מקיימים מסיבת עיתונאים יחד עם פרקליטם, עורך הדין איתמר בן גביר, במהלך מסיבת העיתונאים ביקשו הילדים לחקור מניע לאומני לרצח, והוסיפו וטענו כי "המשטרה נרדמה בשמירה".

מסיבת העיתונאים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יום חמישי (07/02/19):

השופט ריכטר בבית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורו של החשוד היחיד דאז, בנימוק כי אין עילה להמשך מעצרו. החקירה נקלעת למבוי סתום.

יום שני (18/02/19):

תיק החקירה משנה כיוון: קרוב משפחה מוסר יחד עם אשתו עדות בימ"ר ירושלים, ובסופה מחליטים במשטרה לעצור את שניהם בחשד למעורבות בביצוע הרצח, למחרת הם מובאים לבית המשפט שם הוחלט להאריך את מעצרם.

ה'חשוד' מאשים: בגלל שאני חרדי (מתוך הכתבה ב"כאן חדשות")

יום ראשון (24/02/19):

החשודה משתחררת למעצר בית. יומיים לאחר מכן, בכניסה לבית המשפט במהלך דיון על העצור, בלשי הימ"ר מעכבים קרוב משפחה נוסף שמשתחרר בסיום חקירתו.

לאחר מספר שבועות, בית המשפט החליט לשחרר את קרוב המשפחה שזכה לכינוי החשוד המרכזי.

החשוד משתחרר ממעצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קרוב לשנה לאחר הרצח, בתאריך 03 לדצמבר 2019, המשטרה עוצרת שלושה חשודים ובניהם עבריין מוכר. יום לאחר המעצר, בית המשפט הורה לשחרר אותם ללא שום תנאים מגבילים.

מחקירת המשטרה עלה כי שלושת העצורים דיברו ביניהם בטלפון על דבר הרצח ובעקבות כך הם נעצרו (המשטרה האזינה לשיחותיהם לא בעקבות הרצח אלא בגלל השתייכותם לארגוני פשיעה).

העבריין מגיב אחרי שחרורו ממעצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כיום, שנה אחרי, הרצח טרם פוענח. כל כיוון אפשרי שעלה, נתקל במבוי סתום - כך שהרוצח עדיין מסתובב חופשי.

השכנים טוענים כי יש חשוד סביר, אך הוא לא נתפס. כמה ימים לפני שאותרו גופותיהם של בני הזוג כדורי, נדקרה נערה כבת 15 סמוך לבניין בו נמצאו.

המשטרה, שפתחה בחקירה, איתרה עד ראיה שהביא להם קלסתרון של דוקר הנערה - קלסתרון שעד היום טרם פורסם לציבור, מדובר בפרט משמעותי שיתכן ויכול לפתור את כל תעלומת הרצח ולהביא לסיום התיק ולמיצוי הדין עם הרוצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר