חוליית טרור צ'צ'נית נעצרה בגרמניה: "תכננה פיגוע בבית כנסת"

חבריה הצעירים של קבוצת אזרחי הרפובליקה הרוסית נעצרו במבצע מעצר גדול שכלל 180 ניידות בברלין, בחשד שתכננו כמה מעשי טרור. "ביצעו תצפיות ומעקבים על אזורי מסחר מרכזיים"

חומת ברלין
חומת ברלין | צילום: אורי איתן

גרמניה: חברי חוליית טרור צ'צ'נית, שבה חברים צעירים בגילי 23 עד 28, נעצרו הבוקר (שלישי) בברלין בחשד שתככנו פעולות אלימות שסיכנו את ביטחון המדינה, כך דווח משרד התובע הכללי הגרמני מוקדם יותר. הם נעצרו במהלך מבצע מעצר נרחב שבו השתתפו כוחות משטרה גדולים ו-180 ניידות.

החיפושים אחר החולייה התקיימו לאורך כמה מדינות, ועל פי דיווחים בעיתון "BZ", היא נעצרה בעקבות תכנון פיגוע בית כנסת ברחוב אורינבורגר שבשכונה המרכזית בעיר, מיטה. עוד נאמר בדיווח כי כמה מחברי החוליה תיעדו את הכניסה לבית הכנסת כבר בחודש ספטמבר האחרון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אירוע דקירה בצרפת: אדם נהרג ו-3 נוספים נפצעו; נבדק חשד לטרור

אדריכל הטרור האיראני שיצא מהצללים: חייו ומותו של סולימאני

מושל ניו יורק על הדקירות בבית הרב: "אירוע טרור נגד יהודים"

שוטרים במשטרה הגרמנית
שוטרים במשטרה הגרמנית | צילום: רויטרס

עוד נמסר ממשרד התובע הכללי כי חברי החוליה ביצעו, על פי החשד, תצפיות ומעקבים על אזורי מסחר מרכזיים בעיר כחלק מ"ממתקפה איסלאמית" שתיכננו, לדבריו. המשטרה המקומית מסרה שבמהלך הפשיטה נתפסו סכינים, כסף מזומן ומכשירי טלפון ניידים שבהם נמצאו תמונות של מוקדי מתקפות טרור אפשריות.

על מנת לאתר את חברי החולייה, המשטרה ערכה חיפושים בתשעה מוקדים שבהם הם התגוררו. על פי דיווח נוסף, בעיתון "בילד" נעצרו אנשים נוספים באזורים מרכזיים בעיר במהלך החיפושים. לדברי החוקרים, המשטרה הבחינה בהם לראשונה במהלך בדיקות ביטחוניות שגרתיות.