זה לא סוד שצעירים רבים החיים בירושלים מתקשים לדמיין את עתידם בעיר. עמית, שיר, הדר ורן, סטודנטים שלמדו והכירו בירושלים החליטו שהם הולכים לנסות לשנות את זה. הם הקימו קבוצת פייסבוק שנקראת "נשארים בירושלים" והיא קיימת כבר מספר חודשי. היא הצליחה לייצר לא מעט אירועים – ארוחות שישי משותפות, סיורים בשוק מחנה יהודה, מסיבות ואפילו יריד תעסוקה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

תושב ירושלים שנכח ביריד תעסוקה בבירה סיפר: "עכשיו אני בחיפושי עבודה מאוד חשוב לי שזה יישאר בירושלים מאוד קל לזלוג לכיוון המרכז". תושבת אחרת שביקרה ביריד התעסוקה אמרה: "התאהבנו בירושלים פשוט. אז יש לנו רצון להתמקם כאן, ולהתעקש ולחפש עבודה עד שנצליח".

למרות האופטימיות של הצעירים הנחושים, קשה להתעלם מהנתונים: ירושלים סובלת מהגירה שלילית ו-44% מתוך העוזבים את העיר הם צעירים בני 20-34. אחד הגורמים לכך הוא מגוון מצומצם של אפשרויות תעסוקה שמניע סטודנטים רבים לעזוב את העיר מיד עם סיום התואר.

ליבנה רוזנבלום שעזב את ירושלים בשל עבודה הסביר: "עברת בירושלים את ארבעת, חמשת או ששת החברות הטובות - זהו נגמר הסיפור". עוד הוסיף רוזנבלום: "וכשאתה מגיע תל אביב יש לך 20, 30, אפילו 100 מקומות עבודה שמתחרים עליך, אז הסיפור קצת שונה".

יהונתן בעהם טען: "המציאות בסופו של דבר מנצחת הכל, ככה אני רואה את זה. קשה לי באיזשהו מובן שבירושלים יש סוג של תקרת זכוכית מסויימת". אבל זאת לא רק התעסוקה שגורמת לירושלמים לעזוב את העיר, יש משהו באווירה הייחודית – יש שיגידו מורכבת, שדוחפת גם את מי שנולד וגדר בה לעזוב.

הדר כהן, עזבה גם כן את ירושלים והיא מספרת: "אני לא במקום שאני רוצה לגור בעיר שבה אין לי את החופש להיות מי שאני רוצה ולעשות מה שאני רוצה". מיכל ורטמן אלעד גם עזבה: "שנאתי את תל אביב, אבל אחרי כמה חודשים אמרתי לעצמי שאין מצב שאני חוזרת לירושלים. העיר הזאת נתנה לי חופש בלב שלא הרגשתי בירושלים. בירושלים רואים את הצרות של אנשים בעיניים שלהם. נכנסים לאוטובוס ויש סוג של מועקה".

על זה בדיוק קבוצת "נשארים בירושלים" נלחמים, להשאיר את הצעירים בעיר. הקבוצה הזו מייצרת אירועים לצעירים כדי שלא יעזבו את הבירה. "בסופו של דבר זו המטרה שלנו. להגיד בקול רם לאנשים. ירושלים היא לא אלטרנטיבה היא אופציה טובה", אמרה שיר קרן ממקימי קבוצת "נשארים בירושלים". רן זקן, גם ממקימי  הקבוצה הוסיף: "זה לא אומר מהיום למחר יישארו בעיר אבל זה נותן פלטפורמה להישאר".