יממה לסגירת הרשימות

דרמה בימין: סמוטריץ, בנט ואיילת שקד ירוצו ברשימה אחת

קוראים לרב רפי פרץ להצטרף, מתעלמים מעו"ד איתמר בן גביר; יו"ר 'האיחוד הלאומי', השר בצלאל סמוטריץ, חתם על הסכם לריצה משותפת עם ראשי 'הימין החדש', נפתלי בנט ואיילת שקד (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סמוטריץ' ושקד. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראשי מפלגת 'הימין החדש', נפתלי בנט ואיילת שקד, חתמו היום (שלישי) עם יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ׳, על ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

בנט וסמוטריץ הדגישו כי "ההסכם שנחתם משאיר דלת פתוחה לצירוף שיוויוני ומכבד גם למפלגת הבית היהודי". עם זאת, השניים נמנעו מלהזכיר את שמו של עו"ד איתמר בן גביר.

יו"ר הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט: "זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית. הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית - ממסורתיים ועד חרד"לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳: "בשבועות האחרונים אנחנו עושים הכל כדי להגיע באחריות אמיתית לחיבורים שיביאו בשורה אמיתית ותקווה לבוחרי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי.

"לשמחתי עשינו הלילה צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי בשעות הקרובות".

השר בצלאל סמוטריץ באולפן 'כיכר השבת'

ח"כ איילת שקד הוסיפה: "אני מברכת על החיבור עם האיחוד הלאומי. בצאלאל סמוטריץ הוא שותף וחבר לדרך. החיבור עימו מאחד את כל זרמי הציונות הדתית והימין החילוני האידיאולוגי ויבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה ובטוחה. אני קוראת לבית היהודי להצטרף אלינו".

כזכור, בשעות הערב אמש (שני) היה נראה כי סמוטריץ קרוב מתמיד לחתימה עם הבית היהודי, אלא שקרע בין הבית היהודי לסמוטריץ לאחר ישיבת מרכז הבית היהודי הלילה, הוביל להתקדמות המגעים בין סמוטריץ לימין החדש עד שהבשיל לכדי חתימה.

נתניהו ניצל את הנוכחות של ראשי מפלגות הימין רפי פרץ, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' בישיבת ראשי בלוק הימין הבוקר על מנת לנסות ללחוץ את השלושה לרוץ ברשימה אחת מאוחדת.

בנט ושקד, אמש

אתמול התכנסו חברי מרכז הבית היהודי, בין היתר דובר כי יאשרו את ההסכם עם מפלגת האיחוד הלאומי. במפלגה טענו לאחר הכינוס כי בבית היהודי התנהלו תוך התעלמות מההסכם: ''התנהלות מרכז הבית היהודי אמש ומשחקי הכוחות שם תרתי משמע הבהירו כי למרות הרצון וההתנהלות נקיית הכפיים של האיחוד הלאומי בחתירה לאחדות, הדלתות נטרקות בכוח על ידי הנהגת הבית היהודי ומנגנוני המפלגה". אמרו.

עוד אמרו באיחוד הלאומי, כי "התנהלות מפלגת הבית היהודי בשבועות האחרונים פוגעת בסיכויי הרשימה לעבור את אחוז החסימה. חתימה עם הבית היהודי בלבד ללא חיבורים נוספים היא חוסר אחריות לימין ולציונות הדתית".

בבית היהודי אמרו מנגד כי: "האמת הפשוטה היא שהאיחוד הלאומי מתנהג בחוסר אחריות למחנה הימין כולו. הסירוב של האיחוד הלאומי מגלה שלא איחוד מפלגות מעניין אותם אלא כנראה הצעה חדשה מהימין החדש. הציבור במחנה הימין ובציונות הדתית מצפה מאיתנו להגיע לאחדות זה מה שעשינו עד עכשיו וזה מה שנעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר