אבל בקהילת ברסלב

אסון התאונה: הרב שמואל סופר חזר מחתונת אחיינו ונהרג

הרב שמואל בנימין סופר ז"ל חזר הלילה, יחד עם בני משפחתו, מחתונת בן אחותו. שעה קלה לפני שהגיע לביתו בצפת, התנגש ברכב מסחרי ונהרג • שני ילדיו נפצעו באורח בינוני (ברוך דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
זירת התאונה הקשה, הלילה (צילום: מד"א, אוהל הרשב"י)

הלם בחסידות ברסלב בצפת עם היוודע זהותו של ההרוג בתאונת הדרכים הקטלנית הלילה, הרה"ח רבי בנימין סופר ז"ל, מחשובי האברכים בקהילה, כשהוא רק בן 51 בפטירתו. שני בניו נפצעו ופונו במצב בינוני לבית החולים זיו בצפת.

רבי בנימין זצ"ל שימש במשך שנים רבות כמלמד בחיידר ברסלב בצפת, שם חינך ולימד דורות של ילדים, והוא היה אדם שרבים העריכו אותו מאד במסגרת ההשקעה שלו בחינוך הילדים.

לפני כארבע שנים עזב את תפקידו בחיידר, ועבר להיות חלק מקבוצת האברכים בכולל חצות באתרא קדישא מירון, מקום אותו אהב מאד המנוח, ושם היה נוהג לשבת וללמוד מידי לילה.

אחד מידידיו מספר בצער ל'כיכר השבת' על כך שר' בנימין ז"ל היה נוהג לסיים מידי שבת את כל ספר התהילים, וכי הוא היה מסרב בכל תוקף לשמוע דברי לשון הרע, נושא עליו הקפיד מאד.

לדבריו, ר' בנימין ז"ל היה מקפיד לסיים את הש"ס מידי שנה, תוך לימוד של שעות רבות ברציפות על מנת לעמוד ביעד שהציב לעצמו.

אלימלך גרסטל, ידיד המנוח, סיפר ל'כיכר השבת' כי "ר' בנימין היה דבוק בכל נפשו בברסלב, ואף היה מתהלך עם ספר 'ליקוטי מוהר"ן' בכיס, כדי לנצל כל דקה פנויה ללימוד"

המנוח ז"ל השאיר אחריו את רעייתו ועשרה יתומים, אותם גידל במסירות רבה. הלווייתו תצא בשעה 12:30 מבית המדרש ברסלב בצפת, לבית העלמין בעיר, שם יטמן. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

יואל צרפתי ויצחק מנחם מירב, חובשים באיחוד הצלה שטיפלו בנפגעים, סיפרו: "מדובר בתאונה עם מעורבות שני כלי רכב. הענקנו סיוע ראשוני בזירת התאונה לנפגעים שפונו לאחר מכן למרכז הרפואי זיו בצפת.

"למרבה הצער נקבע מותו של פצוע באורח אנוש עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. צוותי כיבוי פעלו בזירה עקב אופי התאונה".

במשטרה עדכנו כי: "שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום עם קבלת האירוע ופתחו בחקירת נסיבות התאונה. מבירור ראשוני עולה כי אחד מכלי הרכב המעורבים סטה מנתיב הנסיעה שלו אל הנתיב הנגדי. סיבת הסטייה בבדיקה וחקירת התאונה נמשכת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר