שתף קטע נבחר

הכירו את הנבחרת החברתית של תחרות עסקים 12

עסק שתורם חצי מרווחיו, חנויות לפריטי אופנה לנשים המתמודדות עם סרטן השד וחנות יד שנייה שמוכרת בגדים למען עמותת "לא עומדות מנגד": העסקים שנבחרו לתחרות של ידיעות אחרונות ו-ynet בחסות בנק הפועלים במסלול העסק החברתי

בשיתוף בנק הפועלים

 

יאנה פאשן, תל אביב: החיים גוברים על הכל

תחום פעילות: חנויות בחיפה ובתל־אביב להלבשה תחתונה ולאביזרי אופנה לנשים המתמודדות עם סרטן השד

היזמת: יאנה דרום

שנת הקמה: 2013

מספר עובדים: 5

  (צילום: דנה קופל)
יאנה דרום(צילום: דנה קופל)

לפני עשר שנים, בעיצומו של היריון ראשון, קיבלה יאנה דרום את הבשורה הקשה: היא חולה בסרטן השד. "אחרי טיפולים כימותרפיים, ניתוח של כריתת שד ושחזור שנכשל הלכתי לחפש חזייה מיוחדת שמתאימה לנשים כמוני", היא מספרת, "וגיליתי שאין בארץ שום פתרונות לנשים במצבי. אחרי שהחלמתי, ילדתי שוב ואיבדתי את אמא שלי, החלטתי שאני משנה כיוון ועושה שינוי. אז גיליתי שבחו''ל יש חנויות בוטיק מיוחדות לנשים שמתמודדות עם סרטן השד, בהן קולקציות שלמות של בגדי ים עם כיסים לפרוטזות השד, הלבשה תחתונה, כובעים מיוחדים עם קווצות שיער, מטפחות ראש לטיפולים, וכל מה שיכולנו כאן בארץ רק לחלום עליו".

 

יאנה התחילה לייבא מוצרים ולמכור אותם בחנות אחת קטנה בחיפה. מהרגע שהתחילה לקבל פידבקים חיוביים ומרגשים, הבינה שאכן קיים צורך ופתחה חנות נוספת בתל־אביב. "המטרה שלי כיום היא להגיע לכל אישה שמתקשרת לספר לי על מצבה, ולתת לה חיבוק ופתרון. אני מעסיקה בחנויות שלי רק נשים שחלו והחלימו. הן נותנות השראה ללקוחות שמגיעות לרכוש, ומראות להן שהחיים גוברים על הכל".

  (צילום: דנה קופל)
יאנה דרום(צילום: דנה קופל)

 

מאה אחוז עסק חברתי, תל אביב: מחזירים לקהילה

תחום פעילות: אספקת ציוד משרדי לחברות

היזמים: אפי כהן (37), טל גולדשטיין (41)

שנת הקמה: 2012

מספר עובדים: 11

  (צילום: אביגיל עוזי)
אפי כהן וטל גולדשטיין(צילום: אביגיל עוזי)

"מאה אחוז" הוקם על ידי אפי, כלכלן לשעבר, וטל במודל עסקי חברתי ייחודי. "אנחנו מספקים את כל הציוד שעסקים צריכים, מעל 12,000 פריטים שקשורים למטבח, ניקיון, ריהוט, עציצים, הכל, כשמחצית מהרווחים חוזרים לקהילה", מסביר אפי. "בחרנו 13 מטרות חברתיות מתחומים שונים - תרבות, ספורט, בריאות, נשים, בעלי חיים, וכדומה - וכל מי שעורך הזמנה בוחר את יעד התרומה".

 

מאה אחוז אף מעסיק בני נוער בסיכון ומאפשר להם מסגרת תעסוקתית-חינוכית חמה ואוהבת (כולל גם שיעורים פרטיים, הכשרות מקצועיות, ועוד). העסק תורם בדרכים נוספות כמו איסוף פסולת אלקטרונית מלקוחות, איסוף צעצועים לילדים, ועוד.

 

"טל ואני התנדבנו בעבר בעמותות, וזה היה מדהים - אבל זו טיפה בים. רצינו להניע מודל כזה שאם הוא יהווה השראה לאחרים שישכפלו אותו, כולם ירוויחו. אנחנו מאמינים שאפשר להפעיל את המגזר העסקי ולייצר משהו טוב על הדרך, ללא שימוש במילה תרומה. אני נותן ללקוחות שלי את המחיר שהם רגילים אליו, שירות מהיום למחר, איכות ברמה גבוהה, וכל עט שהם קונים עושה משהו טוב ומשמעותי על הדרך. אנחנו מקווים להמשיך ולהתרחב כמה שיותר".

  (צילום: אביגיל עוזי)
אפי כהן וטל גולדשטיין(צילום: אביגיל עוזי)

 

צ'לסי, תל אביב וגבעתיים: נותנת יד

תחום פעילות: רשת חנויות יד שנייה

היזמת: מיכל גנור (50)

שנת הקמה: 2016

מספר עובדים: 5

  (צילום: יאיר שגיא)
מיכל גנור ובתה שרון סונסינו(צילום: יאיר שגיא)
מיכל גנור למדה ועבדה כתדמיתנית - משרטטת גזרות - במפעל בגדי ילדים, עד שהחליטה להגשים את התשוקה האמיתית שלה: בגדים יד שנייה. כך נולד המותג צ'לסי, חנות בוטיק לבגדי יד שנייה, שמגדירה מחדש את המונח. "רציתי לפתוח את צ'לסי משתי סיבות", מסבירה מיכל. "הראשונה: לבנות את האינדיבידואליות והייחודיות שלי דרך בגדים שאין לאחרים, לעשות שילובים שמתאימים לי, ושלא ניתן למצוא ברשתות אחרות. הסיבה השנייה היא נגישות כלכלית - למכור בגדים יפים שאנשים יוכלו לקנות מבלי לקרוע את הכיס".

 

וכך, בגיל 50, עם 3 בנותיה, היא פתחה את החנות הראשונה, שהביאה ניחוח אחר לעולם היד השנייה. "פתחתי חנות של 250 מטר שנראית ממש כמו חנות בכיכר המדינה, עם דגש על הפרטים הקטנים: הקולבים הזהים, הסטנדים הייחודיים, השטיחים, המראות, אפילו הדלפק, כולם יד שנייה. היופי האמיתי הוא השילוב בין יד שנייה לבין הייטק חדשני: בחנות פועלת תוכנה שבנינו, דרכה כל ספק רואה את החשבון שלו ואת הפריטים שנבחרו, וברגע שפריט שלו מגיע לקופה הוא מקבל התרעה וזיכוי. לפני חודשיים נפתחה החנות השנייה בגבעתיים ובה הקמנו קומה שלמה של בגדים, שאחוזים מרווחיה מועברים לעמותה 'לא עומדות מנגד' המסייעת לנשים במעגל הזנות".

  (צילום: יאיר שגיא)
מיכל גנור ובתה שרון סונסינו(צילום: יאיר שגיא)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים