י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"משיב הרוח ומוריד הגשם"

הכנרת צפויה להתמלא עד סוף החורף הנוכחי

בעקבות המערכת החורפית הסוערת ומרובת הגשמים, מומחים מעריכים כי עד סוף החורף יחסרו לכנרת 40 ס"מ בלבד עד לכנרת מלאה • במידה והגשם ימשיך גם בשבועות הקרובים, ייפתח סכר דגניה - לראשונה מאז 1992

הכנרת צפויה להתמלא עד סוף החורף הנוכחי
הכנרת צילום: pixsabay

המערכות החורפיות הסוערות שהיו לאחרונה, הביאו איתן מלבד ההצפות והנזק גם עשרות מילימטרים של גשמים ירדו תוך זמן קצר ברחבי הארץ. בעקבותיהן, מפלס הכינרת עמד הבוקר (שני) על 210.84-, עלייה של 2 סנטימטר מאתמול. מתחילת עונת הגשמים, המפלס עלה ב-1.06 מטר. בעקבות העלייה הדרמטית, מומחים מעריכים כי עד סוף החורף יחסרו לכנרת 40 ס"מ בלבד עד לכנרת מלאה.  כך פורסם לראשונה ב'חדשות 12'.

יתירה מזאת, במידה והגשם ימשיך גם בשבועות הקרובים, ייפתח סכר דגניה - לראשונה מאז 1992, כדי למנוע את הצפת טבריה והקיבוצים שמסביב לאגם. 

מומחה האקלים מחברת קליימסל ואוניברסיטת תל אביב, ד"ר עמיר גבעתי אמר בראיון ל'חדשות 12', כי "כפי שכבר ראינו השנה, מזג האוויר איננו מתנהג על פי הממוצעים המקובלים ובהחלט ישנה סבירות לא מבוטלת שנקבל השנה עוד אירועי גשם חריגים". הוא הוסיף כי "לצד סבירות ממשית לתקופת יובש ארוכה כך שיש להתכונן ל-2 התרחישים".

על פי ההערכה של גבעתי, עד לתחילת חודש מאי הכינרת תעלה בעוד 1.68 מטרים ובכך תושלם עלייה של 2.51 מטרים מאז ה-1 באוקטובר 2019.

 

 

מפלס הכנרת כנרת גשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד