אלמנתו של קברניט המטוס האוקראיני: "ביקשתי ממנו שלא יטוס"

קטרינה גפוננקו, שאיבדה את בעלה בהתרסקות באיראן, סיפרה ל"סקיי ניוז" כי היא הפצירה בו שלא יעלה על הטיסה, מחשש לביטחונו, בעקבות המתיחות באזור. "לדעתי מדובר במתקפת טרור"

זמן צפייה: 01:19

קטרינה גפוננקו, אלמנתו של קברניט המטוס האוקראיני שהתרסק באיראן השבוע, התראיינה אמש (שישי) לרשת "סקיי ניוז" הבריטית וסיפרה כי בשיחתם האחרונה הפצירה בבעלה לא לעלות הטיסה, מכיוון שחששה לביטחונו. גפוננקו, שלה ולבעלה המנוח וולודימיר שיש שתי בנות, סיפרה כי ציפתה שהטיסה תתבטל בעקבות המתיחות בין טהראן לוושינגטון.

בריאיון סיפרה גפוננקו כי בשיחתם האחרונה, היא אמרה לבעלה: "אל תטוס" והוא השיב לה: "אם לא אטיס את המטוס, אין אף אחד אחר שיטיס אותו". וולידמיר היה נחשב לטייס מנוסה ומקצועי, עם שנים של ניסיון באוויר. הוא עמד בראש הטיסה שיצאה מקייב והיה אמור להטיס את המטוס בחזרה בבוקר שלמחרת.

לכתבות נוספות בנושא:

יירוט המטוס האוקראיני בשוגג – עדות לבהלה של איראן • פרשנות

סוף עצוב: זוג נשוי טרי איבד את חייו בהתרסקות המטוס האוקראיני

איראן מתעקשת: המטוס האוקראיני לא התרסק כתוצאה מפגיעת טיל

משפחות אבלות של הרוגי המטוס שהתרסק באיראן
משפחות אבלות של הרוגי המטוס שהתרסק באיראן | צילום: רויטרס

אשתו אמרה כי הטיסה התעכבה בשעה, מסיבה שלא הייתה ידועה לה. כאשר הטיסה בסופו של דבר יצאה, המטוס עלה בלהבות והתרסק – כל 176 הנוסעים עליו, כולל בעלה של גפוננקו, מצאו את מותם. גפוננקו אמרה כי היא משוכנעת שהסיבה לכך היא "מתקפת טרור או טיל". היא אמרה כי היא פוסלת את טענות האיראנים כי מדובר בכשל טכני.

גפוננקו אמרה כי היא לא מבינה מדוע הרשויות באוקראינה הרשו לטיסה לצאת ברקע המתיחות הביטחונית באזור. "ידענו על המצב בעיראק וכי לא בטוח לטוס באזור, אני לא מאמינה שהטיסה לא בוטלה", היא אמרה בריאיון. "זאת הייתה משימת התאבדות".