גורמים ב"כחול לבן": "אם לא יהיה מנוס - נפעל להדחת אדלשטיין"

במפלגתו של בני גנץ ממשיכים במאבק להסרת חסינות נתניהו, ומודאגים מפני מצב שבו יוטל וטו על הקמת ועדת הכנסת. גלנט: "מעריך שלנתניהו יהיה רוב להענקת החסינות"

זמן צפייה: 02:06

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: במפלגת כחול לבן פועלים בנחישות להסרת חסינותו של ראש הממשלה נתניהו, ומתכוננים לתרחיש שבו יו"ר הכנסת יטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת. "אם לא יהיה מנוס – נפעל להדחתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין", אמרו הערב (שישי) גורמים במפלגה לחדשות 13.

כזכור, הקמת ועדת הכנסת היא צעד הכרחי בדרך לקיום הדיון בחסינות נתניהו, ואם יוטל הווטו על הקמתה – ידחה הדיון עד לאחר הקמת הממשלה הבאה.

שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, התייחס לכוונת כחול לבן, ואמר: "אני מציע שכחול לבן לא יהפכו את הכנסת לזירה של קרקס פוליטי. כנסת צריכה להתנהל כמוסד, וכשתוקם הכנסת הבאה ידונו בנושא. להערכתי, נתניהו יקבל את זכותו לחסינות, יולי אדלשטיין יישאר בתפקידו – והעניין יבוא על מקומו בשלום".

עוד בחדשות 13:

מנדלבליט: עדות יועמ"ש הכנסת אינה מהותית – יכול לטפל בחסינות

סקר: כחול לבן מובילה עם 36 מנדטים; 50% מהנשאלים נגד חסינות

יועמ"ש הכנסת פסל את עצמו מדיוני החסינות של נתניהו

[brightcove_iframe video_id='news-part-2010012247' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם שר העלייה והקליטה יואב גלנט' kid='1_pxjlm2i3' duration='395'']

"מדינת ישראל היא מדינת חוק, את הכרעת הדין מקבלים בבית המשפט בערר האחרון. ולכן ראש הממשלה הוא אדם זכאי – בוודאי נתניהו שהוא איש רב זכויות במדינת ישראל. אחת הזכויות שלו היא חסינות, לא המציאו את החוק הזה בשביל נתניהו".

אתמול דחה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט את טענת הליכוד, לפיה יועמ"ש הכנסת, איל ינון, אינו יכול להתעסק בענייני חסינות ראש הממשלה מאחר והוא אחד מעדי התביעה בתיקי נתניהו וכי בת זוגו, עמית מררי, הייתה ממגישי כתבי האישום נגדו.

"אין מדובר בעדות מהותית לתיקים, וממילא לא היה בדבר כדי למנוע בדרך כלשהי את מעורבותה של עו"ד עמית מררי מטיפול בנושא", כתב מנדלבליט. "שמו של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, נכלל ברשימת עדי התביעה בכתב האישום בעניינו של ראש הממשלה לנוכח העבודה שבתיק החקירה קיים מזכר תרשומת אודות שיחה שהתקיימה איתו בנוגע לסדרי עבודת הכנסת בשגרה".

אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה
אביחי מנדלביט היועץ המשפטי לממשלה | צילום: חדשות 13

יועמ"ש הכנסת ינון צפוי לפרסם ביום ראשון את החלטתו אם ניתן יהיה להקים את ועדת הכנסת כבר בתקופת ממשלת המעבר. אם יאשר את הקמת הוועדה, ניתן יהיה להתחיל לקיים דיון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה נתניהו. אתמול נפגש היועץ המשפטי עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, והודיע לו כי בתחילת השבוע יפרסם גם את חוות דעתו בנוגע לזכותו להטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת.

מוקדם יותר השבוע פורסם כי בסביבת ראש הממשלה שוקלים להגיש בג"ץ נגד ההחלטות הצפויות של עו"ד ינון, בעניין בקשת החסינות. לצעד זה יש יתרונות ברורים לקידום ענייניו של ראש הממשלה נתניהו: עתירה תעכב עוד יותר את הדיון בחסינות, שבו אין לנתניהו רוב, ואם תתקבל – יוכל הליכוד לנצל זאת כדי לשלהב את הבוחרים. מצד שני, אם יאשר בג"ץ את הקמת ועדת הכנסת – הדבר ייתן הכשר להחלטות היועץ, ויחזק את סמכותו.