הברק מכה לפחות פעמיים

זה סיפור קצת חריג, על גבול ההזוי, אבל היינו חייבים: גיל ברק, שדר ערוץ הספורט, הפך למגנט הארכות במשחקי כדורסל • בראיון הכי מצחיק שקראתם לאחרונה הוא מספר: "המשפחה יודעת שהעובדה שאני מתחיל לשדר ב־21:00 ממש לא מבטיחה שאסיים ב־23:00"

ברק. סיבוב הכדור על האצבע כבר לא סימן ההיכר היחיד שלו // צילום: ברני ארדוב // ברק. סיבוב הכדור על האצבע כבר לא סימן ההיכר היחיד שלו

שופטים מבקשים ממנו שיעשה את זה קצר כי הם לא מקבלים תוספת שעות, מאמנים תופסים את הראש כשהוא נכנס למגרש ומבינים שמחכה להם ערב ארוך ואוהדים לא מפסיקים לשאול אותו כמה הארכות יהיו.

גיל ברק, שדר ערוץ הספורט, הפך בשנים האחרונות לשם נרדף להארכות ולמשחקים דרמטיים בקרב אוהדי הכדורסל בישראל, והנתונים גם מסבירים מדוע: בשנתיים האחרונות היו לא פחות מ־30 הארכות במשחקים שבהם שידר, כולל שישה משחקים של הארכות כפולות.

בהתחשב בכך שחודשיים בשנה (במהלך פגרת הקיץ) כמעט ואין משחקי כדורסל, מדובר ב־30 הארכות ב־20 חודשים(!). ברק משדר בין 15 ל־20 משחקים בחודש, כך שהממוצע שלו עומד על הארכה אחת בכל עשרה משחקים. בהשוואה לשדרי כדורסל אחרים, מדובר בתופעה חריגה.

"אני פוגש את זה כמעט בכל יום ובכל מקום", הוא מספר ל"ישראל היום", "אנשים שואלים אותי איזה משחק אני משדר ואז אומרים לי 'טוב, נלך לישון צהריים כי מחכה לנו לילה ארוך'. כשאני מגיע למגרש, המאמנים והשחקנים אומרים 'וואי וואי, איזה משחק מצפה לנו'".

בעידן הרשתות החברתיות הפך הנושא ויראלי. לאחרונה עלתה הצעה בקרב השדרים לפתוח בתחרות שתציג מי "מביא" הכי הרבה הארכות ב־2020, ותגובות הגולשים לא איחרו להגיע: "תנו את הפרס מראש לגיל ברק", "זה לא כוחות, עדיף לוותר, אל תעשו מעצמכם צחוק".

 

ברק. התרגל לבדיחות סביב ההארכות // צילום: ברני ארדוב

 

"לפני כשבועיים חגגתי יום הולדת, אז אנשים אמרו - אתה תחגוג עד 00:10, כי תהיה לך הארכה ליום ההולדת. אמרו שאם אשדר את הבחירות, כנראה נלך גם לבחירות רביעיות, וכדאי שאשלח לווינר את לוח השידורים שלי כדי שיידעו איך לסדר את הליין. בשנה האחרונה זה נהיה משהו שתופס כמעט בכל אספקט בחיי".

זה לא מטריד אותך?

"אף פעם לא. יש בזה רק טוב: יותר תשומת לב, יותר קהל, וזה מוציא את הצופה מהשגרה. בתור אנשי ספורט, אנחנו אוהבים שיש דרמה ולא שהמשחק נגמר במחצית. משחקים צמודים מוציאים ממני, כשדר, את המיטב".

הכל החל ביוני 2015. ברק שידר יחד עם פרשן "ישראל היום" אלי סהר משחק בסדרת גמר הפלייאוף בליגה האיטלקית, שהסתיים, שימו לב, רק לאחר שלוש הארכות. "זה היה חודש מטורף. בכל משחק שני ששידרתי היתה הארכה. פתאום התחלתי לשים לב שיוצא לי לשדר משחקים צמודים ודרמות גדולות, וממש לא משנה באיזו ליגה. גם כשהיו הפרשים גדולים במהלך המשחק, היתה תחושה שהקאמבק יגיע, שיש איזושהי קארמה באוויר".

ברק, בן 46, עובד כבר 21 שנים בערוץ הספורט. הוא נשוי ואב לארבעה. "הם יודעים שהעובדה שאני מתחיל לשדר ב־21:00 ממש לא מבטיחה שאסיים ב־23:00".

בשנים האחרונות הוא משדר באופן קבוע את משחק האולסטאר של האן.בי.אי וגם מעמדים גדולים אחרים, כמו חצי גמר גביע המדינה. כל אלה עומדים לפתחנו, אז צפו פגיעה והכינו את השעונים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר