הציל תינוקת בת חודש מבית מוצף: "היה מאוד מרגש" • תיעוד

אמיר שומלי, פעיל בארגון "תופעת טבע" הגיע עם מתנדבים נוספים לסייע לתושבי העיר המוצפת – וחילץ משפחה בת שלוש נפשות: "ההורים לא יכלו לצאת מהבית, הם פחדו ולא היה להם אוכל לילדה"

זמן צפייה: 03:46

חורף קטלני: ההצפות הקשות שפוקדות את הגליל המערבי בימים האחרונים הביאו להתגייסות כוחות צבאיים וגם מתנדבים רבים, שסייעו בפעולות החילוץ. אמיר שומלי, תושב המשולש ומתנדב בארגון "תופעת טבע", נסע אתמול (רביעי) יותר משעה צפונה כדי להשתתף במאמצים, וחילץ משפחה בת שלוש נפשות בנהריה – בה תינוקת כבת חודש.

"היה יום ממש גשום ומוצף. הגענו לנהריה עם כל המתנדבים, וקיבלנו הרבה קריאות לחילוץ", הוא נזכר. "הגענו לבית מוצף, עם מים בגובה מטר לפחות. ההורים לא יכלו לצאת מהבית, הם פחדו ולא היה להם אוכל לילדה בבית".

"הם היו לכודים לפחות חמש-שש שעות", הוסיף. "חילצנו אותם בסירה, התינוקת בכתה ואמא שלה בכתה – היא פחדה שהבת שלה תטבע או תירטב, שזה ממש מסוכן. ברוך השם שזה עבר ככה. זה היה מאוד מרגש, אין לי מילים לתאר".

עוד בחדשות 13:

הטרגדיה בנהריה: "נלכדנו ברכב כשהמים חדרו, הבחנתי במוטי לרגע"

השיא עוד לפנינו: הסערה תגיע עד לנגב; חשש להצפות ולשיטפונות

חורף קטלני: ניסה להציל משפחה שנסחפה – ונהרג בהצפה בנהריה

חילוץ משפחה מהצפה בנהריה
חילוץ משפחה מהצפה בנהריה | צילום: תופעת טבע

אתמול אותר מוטי בן שבת, בן ה-38 מנהריה, ללא רוח חיים באזור קניון "ארנה" שבעיר, לאחר שנסחף בהצפות הכבדות וטבע. בן שבת נהרג בזמן שניסה לחלץ את האחיין שלו, בן ה-10, שנלכד ברכב. זאת, לאחר שעות של משקעים משמעותיים בשל הסערה שהחלה בצפון הארץ ונעה לכיוון המרכז. צוות מד"א הגיע למקום וביצע בו פעולות החייאה שבסופן נאלץ לקבוע את מותו.

הגבר, כאמור, ניסה להציל את האחיין שנסחף בזרם עקב הגשמים הכבדים, אך בסופו של דבר כשלו כוחותיו והוא נסחף בעצמו. כוחות הביטחון חיפשו אחריו מאז שעות הצהריים. פרמדיק מד"א ערן פרידלנדר סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחוף סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו".

צוותי מד"א הוזנקו במהלך הלילה לאירועים רבים של הצפות כלי רכב ובתים, קריסת מרפסת בתל אביב וסכנת קריסת מבנה מאוכלס בקריית אונו. לא היו נפגעים בגוף. בתוך כך, משפחה חולצה על ידי לוחמי האש לאחר שביתה במושב גבעתי שבדרום הוצף.

הצפות בנהריה
הצפות בנהריה | צילום: אושרי שלוש

כוחות צה"ל סייעו אתמול בחילוץ אזרחים בקניון "ארנה". כמו כן, המשטרה איתרה שלושה נעדרים בעיר לאחר שככל הנראה התהפכו עם רכבם ברחוב שפרינצק שהוצף. בתום סריקות תחת המים ובסביבת הרכב אחר אנשים שהיו בו, אותרו שלושת יושבי הרכב.

בתוך כך, חולצו שני ילדים בני ארבע ו-16 ופעוט כבן שנתיים, מצריף שבו הם מתגוררים ביער הבעל שם טוב דרומית לצפת לפני שהמקום הוצף כששהו לבד במקום. זאת לאחר שהאב הודיע למשטרה על כך שילדיו נמצאים לבד בבית.