נתפס נוהג בפסילה בפעם החמישית - ושוחרר

המחוזי הפך את החלטת בימ"ש השלום והורה לעצור את הנהג עקב מסוכנותו • צבר בשנים האחרונות 96 עבירות תנועה

נהג נתפס נוהג בפסילה בפעם החמישית // צילום אילוסטרציה: עמי שומן

לא מפנים לקחים: המשטרה עצרה עבריין תנועה סדרתי שנתפס נוהג בפסילת רישיון בפעם החמישית. מבירור עולה כי הנהג, נאור ברנס, בעל עבר של לא פחות מ-96 עבירות תנועה, בהן נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא ביטוח, נהיגה ללא רישיון רכב ועבירות נוספות.  

הנהג הובא לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם שוחרר בתנאים מגבילים. המדינה החליטה לערער על פסיקת בית משפט השלום, בשל מסוכנותו שך הנהג וחזרתו על העבירה שוב ושוב, ובית משפט המחוזי מרכז הפך לבסוף את ההחלטה והורה על הארכת מעצרו של החשוד. המשך דיון בעניינו צפוי להתקיים מחר (רביעי). 

בערר שהגישה המדינה נכתב: "קיימת מסוכנות שעולה מהמשיב. המפקחות שהוצעו לבית המשפט קמא אינן ראויות, ובית משפט קמא מציין אפילו שהמפקחות מודעות לעברו התעבורתי של המשיב, לעונשים שהושתו עליו ושהולכים להיות מושתים עליו, ובכל זאת לא מנעו את העבירות של נהיגה בזמן פסילה". 

סניגורו של החשוד, עו"ד דימיטרי אניקין, טען בבית המשפט כי משום שמדובר בבעל חברת משאיות, חלק ניכר מההרשעות הם מחזקת הבעלות של כלי רכב בהם לא נהג. כמו כן הוסיף עורך דינו כי חלק ניכר מהעבירות הן על חניות: "לא רק הכמות משפיעה אלא גם האיכות. הפסיקה בעניין עבירות תעבורה קובעת שהמעצר הוא חריג ולא הכלל. במרבית התיקים, חמורים ככל שיהיה, אנשים משוחררים למעצרי בית או בתנאים מגבילים כאלה או אחרים ולכל היותר באיזוק אלקטרוני", טען הסניגור.  

בית משפט השלום ביקש להפנות את החשוד לשירות מבחן לצורך קבלת תסקיר לביצוע עבודות שירות לתועלת הציבור ושלחו למעצר בית בפיקוח אחותו ואישתו לצד ערבויות כספיות. 

שופטת המחוזי דנה מרשק מרום כתבה בהחלטתה: "צוין בצדק על ידי המדינה כי מדובר במי שאינו נרתע ממורא החוק, שב ומבצע עבירות דומות, וככלל עולה תמונה של מי שלא ניתן לתת בו אמון... לא ניתן לשקול חלופת כליאה בנסיבות אלו רק על בסיס התרשמות ממפקחות, אשר ממילא מקורבות למשיב ועד היום לא שמו לו כל גבול".  

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר