המחבל שדקר למוות את ארי פולד בצומת גוש עציון הורשע ברצח

ביהמ"ש הצבאי בעופר הרשיע את הנער שבחודש ספטמבר ב-2018 דקר למוות את תושב ההתנחלות אפרת בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח. משפחת פולד: "מקווים שיקבל את העונש המירבי"

ארי פולד
ארי פולד | צילום: חדשות 13

בית המשפט הצבאי בעופר הרשיע היום (שני) בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח, את הנער שדקר למוות את ארי פולד בפיגוע בגוש עציון לפני כשנה וחצי.

ממשפחתו של פולד נמסר לאחר הכרעת הדין: "אנו שמחים על הכרעת הדין שקבע את הרף החמור ביותר עבור המחבל השפל ומקווים שיקבל את העונש המירבי עבור מעשיו. בעולם מתוקן המחבל בן העוולה היה מקבל גזר דין מוות על מנת להרתיע כל מי שמעלה על דעתו לצאת ולפגוע ביהודי. יש פיתרון אחד להרתעה עתידית - גזר דין מוות למחבלים הנתעבים".

ארי פולד, שנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון
ארי פולד, שנרצח בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון | צילום: תיעוד ממלצמות האבטחה

"אנו פונים לראש הממשלה ולשר הביטחון, אנחנו נסחוב כל חיינו את הכאב, אתם תפקידכם להיות חזקים", מסרה המשפחה. "להגן על אזרחי ישראל בכל החזיתות, להכות שורש בארץ המולדת, להעמיק את אחיזתנו באדמה הטובה הזאת, לחזק את הריבונות בכל חבלי המולדת בלי להתקפל בפני הטרור ובלי להחלש מרוצחים שפלים. הדרישה שלנו זה שתמשיכו להרים את קרנה של מדינת ישראל בנחישות מבלי לתת חלילה פרס לטרור. ככה ארי היה דורש מאיתכם ומאיתנו ואנו מבקשים זאת מכם בשמו".

בתחילת השנה הרסו כוחות צה"ל את ביתו של הנער. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הפעילות התפתחו מספר הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות בודדות של פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים לכוחות צה"ל".

ארי פולד
ארי פולד | צילום: חדשות 13

כזכור, ארי פולד, תושב ההתנחלות אפרת כבן 40, נרצח בחודש ספטמבר בשנת 2018 בפיגוע בצומת גוש עציון. מותו נקבע בבית החולים שערי צדק בירושלים, לשם הובהל לאחר שנדקר. המחבל הגיע לקניון "מרכז ערים" הסמוך לצומת, התנפל על פולד והחל לדקור אותו. בניסיון לעצור אותו הוא נורה ונפגע. המחבל לא השתייך לאחד מארגוני הטרור הפלסטיניים, ופעל לבדו.