שתף קטע נבחר

איקאה: למרות הסייל - ישראל לרוב יקרה יותר

סייל החורף של איקאה יתקיים ב-8-27 בינואר בכל חנויות הרשת, ויכלול מעל 2,500 מוצרים, חלקם במטרה להוציא מלאי מהרשת. למרות שבחלק מהמוצרים הסייל מציג הוזלה בהשוואה למדינות אחרות בעולם, מחירי ישראל עדיין גבוהים

סייל החורף של איקאה יחל ביום רביעי השבוע. הסייל יתקיים בין 8 ל-27 בינואר בכל חנוית הרשת והוא חל על 2,500 פריטים מתוך כ-8,000 פריטים שנמכרים באיקאה, כלומר - מחירי המבצע תקפים לגבי שליש מהפריטים בלבד.  

 

איקאה אוספת מהחנויות סינר לילדים בגלל חשש לכפתור שניתק בקלות

הקטלוג החדש של איקאה - לא כל כך מחדש

סייל הקיץ באיקאה: הנחות ענק על פריטים שלרוב לא נמכרים

 

גובה ההנחות על פריטים מכל המחלקות נע בין 10% ל-70%. במקביל, ינתנו הנחות גם על כמה ממנות האוכל הקטנות יותר בתפריט איקאה, שיימכרו ב-10 שקלים במקום ב-17-15 שקל. בין היתר יינתנו הנחות גם על ארוחת ילדים.

סניף איקאה בנתניה (צילום: צביקה טישלר) (צילום: צביקה טישלר)
סניף איקאה בנתניה(צילום: צביקה טישלר)
  

הסייל ייערך בחנויות בנתניה, ראשון לציון, קריית אתא ובאר שבע, וכן בחנות המטבחים של איקאה בנמל תל אביב. מטרת הסייל: חיסול פריטים שמתוכננים לצאת מהמלאי והכנה לקליטת פריטים חדשים.

אינפו כלכלה איקאה סייל ()

איך המחירים?

בשלושה מתוך תשעה פריטים שבדקנו, המחיר בארץ הוא הנמוך ביותר לעומת גרמניה, בריטניה, שוויץ, יפן וירדן, רק בזכות הסייל. בשישה פריטים אחרים מצאנו מחירים נמוכים יותר במדינות אחרות, על אף מחירי הסייל בישראל.

 

כך למשל, מסגרת מיטה עם ארגז אחסון SLAKT נמכרת ב-1,290 שקל בישראל ללא סייל, המחיר הגבוה ביותר שמצאנו. בסייל מחירה יורד ל-995 שקל, מחיר דומה למחירי יפן ללא סייל. בגרמניה היא נמכרת ב-691 שקל במחיר רגיל, וכעת במבצע: 614 שקל, פער של 62% לעומת הסייל בישראל.

 

דוגמה נוספת: ספה תלת מושבית נפתחת ASARUM. ישראל יקרה בעד 83% מאירופה בספה זו וזולה בכ-4% מבריטניה. מחיר הסייל שלה בארץ: 895 שקל - גבוה מהמחירים ללא הסייל בגרמניה ובשוויץ (כ-750 שקל).

 

ארונית שעם SAMANHANG ישראל יקרה במיוחד: 2,495 שקל ללא מבצע לעומת 1,552-1,776 שקל במדינות אחרות. בסייל, המחיר שלה ירד ל-795 שקל - הוזלה משמעותית, אבל בירדן המחיר שלה בסייל המקומי נמוך יותר: 489 שקל.

 

גם שטיח alvine שלא משתתף בסייל של איקאה, נמכר בארץ ביוקר: 1,450 שקל. אמנם בירדן מחירו גבוה יותר, אבל כעת הוא נמכר שם במבצע: 1,100 שקל. באירופה מחיריו נעים בין 691 שקל ל-886 שקל.

 

לעומת זאת, ברביעיית קערות BESEGRA, ישראל היא הזולה ביותר בזכות הסייל: 12 שקל לסט. יחד עם זאת, בבריטניה מוכרים את הסט ב-15 שקל לעומת 25 שקל בישראל ללא סייל.

 

לאחרונה פורסם ששר הכלכלה אלי כהן פנה לרשות התחרות כדי שתבדוק את מחירי איקאה בישראל שגבוהים ב-32% בממוצע ממחירי חו"ל ומגיעים לעיתים אף ל-50%. באיקאה הגיבו כי הבעיה היא ברגולציה בישראל. בעבר טענו שהתמחור גם קשור לכך שאין מחסן לוגיסטי בישראל והשינוע אליה יקר.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מירב קריסטל
סניף איקאה בנתניה
צילום: מירב קריסטל
מומלצים