עד המדינה לראש ארגון פשע בדיון סוער בביהמ"ש: "רצחתי בשבילך"

ניבי זגורי, הנאשם ברצח אשת עד המדינה דבורה הירש, התפרץ לעדות נגדו ושאל את העד "האם רצחת?". עוד הוסיף העד כי חשש לשתף פעולה עם המשטרה: "כל מי שהלך איתם – הפקירו אותו"

העבריין ניבי זגורי
העבריין ניבי זגורי | צילום: ללא קרדיט

עד המדינה נגד ראש ארגון הפשע ניבי זגורי, הנאשם ברצח דבורה הירש, העיד היום (חמישי) לראשונה והטיח בנאשם: "רצחתי בשבילך". כזכור, זגורי נאשם כי רצח את הירש – אשתו של עד מדינה נגדו, שנרצח אף הוא.

בתחילת עדותו סיפר העד כי הכיר את זגורי ב-2010 כשהשניים ריצו יחד עונש מאסר. "עשיתי את כל הפשעים שאפשר: יריתי, מטענים, אוטו תופת, זרקתי רימונים", סיפר. זגורי קטע את דבריו ושאל "השאלה אם רצחת?" ולכך השיב העד "רצחתי בשבילך! רק את האמת!".

העד סיפר כי חשש בתחילה לשתף פעולה עם המשטרה. לדבריו היחידה החוקרת, ימ"ר נגב, הפקירה את האנשים ששיתפו עמה פעולה בעבר. "אני פחדתי לשתף איתם פעולה כי לא סמכתי עליהם. עורכי הדין שנפגשו איתי אמרו לי 'תיזהר מהיחידה הזאת, אל תתעסק איתם'. הם הפחידו אותי", סיפר. "לא סמכתי על היחידה הזאת כי עד מדינה שלהם נרצח ועוד אישה של עד מדינה נרצחה. הפקירו אותה. כל מי שהולך עם היחידה הזאת הפקירו אותו. פחדתי שהם השתמשו במה שאני אגיד להם גם כנגדי וגם כנגד אחרים".

העבריין ניבי זגורי
העבריין ניבי זגורי | צילום: ללא קרדיט

באוגוסט 2018 הוגש כתב האישום נגד יניב (ניבי) זגורי, משה רובין ועמיר בן שימול בגין רצח דבורה הירש, אשתו של עד המדינה טל קורקוס, שנרצח גם הוא. האישום הראשון מייחס לזגורי עבירה של קשירת קשר לרצוח את טל קורקוס ואת הוריו. זגורי ניסה לשכנע את מ', עד תביעה בפרשה, לשתף עמו פעולה ולגרום למותם. זגורי מואשם בכך שהצמיד אקדח לראשו של מ' ואמר לו ש"כל מי ששם אצבע בתיק שלו ימות". לחדשות עשר נודע כי אותו עד תביעה יקבל מהמדינה 300 אלף שקלים, ייסגר התיק שמתנהל נגדו ולא יוגש נגדו כתב אישום בגין קשירת קשר לפשע בתיק רצח טל קורקוס. עד התביעה השני בתיק יקבל 150 אלף שקל.

זגורי התלונן בפני מ' על כך שבעקבות מעשיהם של קורקוס והירש הוא נאלץ לשלם שכר טרחה לעורכי דינו בסך 500,000 שקל, ודרש ממ' פיצוי בתמורה לכך שלא ירצח את הירש. מ' אמר שלא יוכל להשיג את הכסף ושיסייע לזגורי לגרום למותם של קורקוס והוריו.

האישום השני מייחס לזגורי, רובין ובן שימול עבירת הרצח של דבורה הירש. זגורי העלה שוב בפני מ' את נושא הפיצוי שדרש ממנו, והשניים סיכמו שיועברו לזגורי 300,000 שקל בתמורה לכך שיחוס על חייה של הירש. על פי כתב האישום, זגורי הטעה את מ' ועדיין היה מעוניין לרצו את רעייתו של קורקוס.

דבורה הירש וטל קורקוס
דבורה הירש וטל קורקוס | צילום: חדשות עשר

זגורי הבטיח למ' כי יגיע לפגישה וישוחח עם דבורה, והבטיח כי אם ישתכנע כי אכן אין בכוונתה של דבורה לחדש קשר זוגי עם טל, הוא יסלח לה וינשק את ראשה, כל זאת כאשר הוא יודע כי אין בכוונתו להגיע לפגישה, וכי הוא ינצל את הפגישה כדי לשלוח אחרים מטעמו להרוג את הירש.

זגורי ומ' סיכמו כי הפגישה בחניה תתקיים בתאריך 07.03.16 בשעה 18:15. מ' עדכן את דבורה בדבר קביעת הפגישה, אך דבורה חששה מזגורי. על מנת להפיג את חששותיה של דבורה, מ' הציע לה שבתו, שהייתה אז בת חמש, תתלווה אל דבורה לפגישה, ובעקבות כך הסכימה דבורה להגיע לפגישה.

על פי כתב האישום, קודם למועד הפגישה, קשר זגורי קשר עם משה רובין ועמיר בן שימול והורה להם לרצוח את דבורה ועדכן אותם באשר למועד הפגישה שנקבעה ומיקומה.

בתאריך 07.03.16, יום הרצח, בסמוך לשעה 16:30 הצטיידו בן שימול ורובין ברכב שהושג עבורם למטרה זו, ונסעו ברכב ברחובות הסמוכים למקום המפגש בחניה. כשעתיים לאחר מכן, הגיעו השניים ברכב סמוך למקום המפגש, כשהם מצוידים באקדח חצי- אוטומטי, כפפות, כיסוי לפנים, מעיל שחור וכובע קסקט.

טל קורקוס, עד המדינה שנרצח
טל קורקוס, עד המדינה שנרצח

סמוך לשעה 18:20 הגיעה דבורה ברכבה לחניה, כשעימה ברכב נמצאים שלושת ילדיה הקטינים (כבני 3,6 ו-8) וכן בתו הקטינה של מ', בהתאם לסיכום בינה ובין מ', והמתינה ברכבה לזגורי.

הנאשמים הבחינו בדבורה, בן שימול יצא מהרכב, כשפניו מכוסות והוא מצויד באקדח, התקרב אל רכבה, וירה דרך חלון הנהג הסגור לעבר צווארה ופלג גופה העליון של דבורה חמש יריות, במטרה לגרום למותה.

הירש התמוטטה, ובן שימול נמלט בריצה מהחניה, חזר לרכב בו המתין לו רובין והשניים נמלטו מהמקום, כשהם מותירים אותה מתבוססת בדמה עם ילדיה ברכב. מעט לאחר מכן הירש מתה.