יום ראשון, 19.05.2024 שעה 13:06
לאומית גברים 23-24
492205-231328אליצור נתניה
472176-231428מכבי רחובות
472413-251329עירוני נהריה
472234-226229גלבוע/גליל
412363-236628עירוני רעננה
402283-233827מכבי ראשל"צ
402331-228428הפועל בני כפר קאסם
392329-222528מכבי מעלה אדומים
392297-219028מ.ס צפת
392336-218728א.ס. רמה"ש
382402-240328מכבי חיפה
372095-211726אליצור אשקלון
372189-214125אליצור שומרון
לוח משחקים
  • גלבוע/גליל
  • 59 - 64
  • מכבי רחובות

הזוי: הלאומית תאפשר שלושה זרים לכל קבוצה

מהלך חסר תקדים בליגת המשנה. היו"ר עוגן יוחננוב: "האשמה והאחריות על משרד הספורט והשרה רגב". בתגובה: משרד הספורט מתנגד להחלטה ולא ישתף פעולה

|
אור לאומי עם הכדור (נעם מורנו)
אור לאומי עם הכדור (נעם מורנו)

מנהלת הליגה הלאומית התכנסה היום בבהילות (חמישי) ואישרה את הגדלת מספר הזרים לשלושה לכל קבוצה, זאת בעקבות מבחן התמיכה “השערורייתי” לדבריהם של משרד הספורט. המשמעות: מרוץ חימוש עתיד להתחיל בקרוב בין הקבוצות ששואפות להעפיל לליגת ווינר סל. ההחלטה זקוקה לאישור הנהלת איגוד הכדורסל, שלבקשתו של יו"ר מנהלת הליגה הלאומית עוגן יוחננוב תתכנס בהקדם האפשרי.

כזכור, מבחן התמיכה הציב תנאי של 20 אחוז זרים בסגל על מנת לקבל תקצוב במסגרת חיזוק השחקן הישראלי. בנוסף, הוחלט גם על ביטול חוק הצעירים במתכונתו הנוכחית (חמישה שחקנים עד גיל 24 בטופס), ובמקומו יחויבו קבוצות הליגה הלאומית ברישום של שחקן אחד עד גיל 20 ושחקן נוסף עד גיל 22.

כזכור, מבחן התמיכה פורסם לראשונה ב-ONE ב-11.12.2019 והראה כי הוא פוגע קשות בקבוצות הליגה הלאומית ומיטיב עם קבוצות ליגת העל משופעות הזרים. 

מהליגה נמסר: "צר לנו שמשרד הספורט פוגע במכוון בכדורסלן הישראלי ושוב הוכיח כי הוא מעדיף את השחקן הזר. למרות הקושי בהגדלת מספר הזרים, אין ברירה אלא לבצע צעד כפוי זה על מנת שקבוצות הליגה הלאומית יתוגמלו ויתוקצבו כראוי. אילולא החלטה כפויה זו קבוצות הליגה הלאומית לא היו מתוקצבות על ידי משרד הספורט".

יוחננוב מסר: "צר לי כי בניגוד לכל היגיון משרד הספורט כופה עלינו להגדיל את מספר הזרים, אנו פועלים על מנת לטפח את הספורטאים הבאים של ישראל אך הליגה לא תוכל לשרוד ללא תמיכה. מבקש סליחה משחקני העתיד שזה נכפה עלינו – האשמה והאחריות על משרד הספורט בראשות השרה מירי רגב".

עוגן יוחננוב (באדיבות: הליגה הלאומית)עוגן יוחננוב (באדיבות: הליגה הלאומית)

“קוראים ליו”ר איגוד הכדורסל לשים סוף להשתלחות חסרת הרסן של יוחננוב”

ממשרד התרבות והספורט נמסר: “אמירותיו של עוגן יוחננוב, יו"ר מנהלת הליגה הלאומית בכדורסל, הן חסרות אחריות, ומעידות על חוסר ההבנה המקצועית שלו. בימים הקרובים צפוי המשרד לפרסם את תוצאת מבחן התמיכה שפורסם לפני מספר שבועות ותוקצב ב-15 מיליון ש"ח לענפי הכדורגל והכדורסל, כחלק ממדיניות השרה רגב לתמרץ את הקבוצות לתת יותר דקות משחק לשחקנים ישראלים כחול לבן. המבחן מביא עמו בשורה תקציבית  גם לליגה הלאומית בכדורסל, שתעמיד את יו"ר המנהלת על טעותו, על חוסר האחריות בדבריו ועל חוסר ההבנה שלו את צרכי הענף.

אמירתו של עוגן על רצונו  להגדיל את כמות הזרים בליגה הלאומית אינה מקובלת מקצועית על המשרד ומנוגדת למדיניות השרה רגב, ואין בכוונתנו לשתף איתה פעולה, מאחר ויש בה כדי לפגוע בקידום ובפיתוח השחקן הישראלי והיא מנוגדת למטרות איגוד הכדורסל המופקד על המנהלת.

מבחן התמיכה לחיזוק השחקן הישראלי נולד כתוצאה ממדיניות השרה רגב, בעקבותיה היא הקימה את וועדת שרעבי. הוא נועד להתמודד בעיקר במקומות בהם תופעת השחקן הזר והמתאזרחים פוגעת בקידום ובפיתוח השחקן הישראלי כחול לבן בוגר מחלקות הנוער ובאמצעות המבחן לתמרץ קבוצות שישלבו יותר שחקנים בוגרי מחלקות נוער. בליגה הלאומית בכדורסל אין כשל שוק והחלטתו של יו"ר המנהלת עוגן יוחננוב  להגדיל את כמות הזרים תביא לגדיעת ענף הצמיחה והפיתוח של השחקן הישראלי שהם חלק ממטרות הליגה הלאומית שהינה באחריות איגוד הכדורסל, ומתוקצבת בסכום של מיליונים רבים על ידי משרד התרבות.

המשרד כבר דיווח שעל פי תוצאות המבחן, ענף הכדורסל נהנה מלמעלה מ-5 מיליון ש"ח נוספים לחיזוק השחקן הישראלי כחול לבן שחלק  ממנו מגיע גם ללאומית. תוספת זו הנה חלק ממדיניות השרה להגדיל את דקות המשחק של שחקנים כחול לבן בכל הליגות. אמירותיו חסרות האחריות של עוגן מלמדות שהוא אינו בקיא לא במבחן ולא במדיניות השרה.

ראשי קבוצות הליגה הלאומית יתבשרו בקרוב עם פרסום התוצאות על הגידול בתמיכה לקבוצות על פי מדיניות השרה רגב וחלק מוועדת שרעבי, עובדה שראשי איגוד הכדורסל הכירו היטב ומכאן התנהגותו של עוגן מנותקת  מהעובדות. ראשי קבוצות הלאומית מוזמנים לקבל מידע ישירות מהמשרד לגבי גובה התמיכה בהם. אנחנו מצפים מיו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי לעשות  סדר ולקחת אחריות על ההשתלחות חסרת הרסן של אדם שאינו שותף לעשיה המשותפת של המשרד והאיגוד, ואינו צד להישגים של הענף”.

מירי רגב (חגי מיכאלי)מירי רגב (חגי מיכאלי)

תגובת איגוד הכדורסל: “איגוד הכדורסל עשה וימשיך לעשות ככל יכולתו לקידום השחקן הישראלי בכלל והשחקן הישראלי הצעיר בפרט. האיגוד ימשיך לשתף פעולה עם משרד הספורט כדי לעמוד במטרות אלו ובטוח שיחד נוכל להמשיך להביא את הכדורסל הישראלי לפסגות חדשות, ואינו תומך בהתקפות אישיות על שרת התרבות והספורט או מי מעובדי משרדה”.

ארגון השחקנים: “לא נהסס לנקוט שוב באמצעי החריף ביותר”

ארגון שחקני הכדורסל הגיב להודעת מנהלת הכדורסל, על הגדלת מספר הזרים בליגה הלאומית. יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון: "ארגון השחקנים מתנגד בכל תוקף להגדלת מספר הזרים ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, עד השבתת הליגות. השחקן הישראלי הופך בן ערובה ומשמש כדור משחק בין משרד הספורט למנהלת הליגה. הליגה הלאומית אמורה וצריכה לשמש בית לשחקני הכדורסל הישראלים, וחממת גידול לשחקנים הצעירים. הגדלת מספר הזרים בליגה הלאומית, היא פגיעה בכדורסל הישראלי, שתביא לגסיסתו”.

“יצוין, כי ארגון השחקנים השבית את הליגה פעמיים בלבד בכל העשור האחרון, וזאת בשל הניסיונות להגדיל את מספר הזרים, ובכך לפגוע בשחקן הישראלי. למרות שאנו לא ששים לכך, לא נהסס לנקוט שוב באמצעי החריף ביותר, על מנת למנוע את הפגיעה הקשה. לא נאפשר פגיעה נוספת בשחקנים ובכדורסל הישראלי”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */