"כשל חמור": אב החייל שנהרג בתאונה בגיבוש צנחנים דורש תשובות

מוטי עובד, אביו של רון שנדרס למוות על ידי אוטובוס, שלח בחודשים האחרונים שורה של מכתבים חריפים לרמטכ"ל, שבהם טען - מטייחים את מחדלי האירוע: "כל הורה צריך לדעת שככה הצבא מתנהל"

זמן צפייה: 05:29

לפני שמונה חודשים, רון עובד, בנו של מוטי עובד, נהרג בתאונה מחרידה בזמן גיבוש צנחנים, כשאוטובוס התדרדר לאוהל שלו ודרס אותו. עובד שלח בחודשים האחרונים שורה של מכתבים חריפים לרמטכ"ל בהם הוא טוען - מטייחים את מחדלי האירוע.

עובד סיפר על שיחתו עם הרמטכ"ל: "הוא אמר לי שיציגו לי את תחקיר האירוע, וביקש שאם משהו לא ימצא חן בעיני, שאדבר איתו". לטענת עובד, מי שהציג את התחקיר לרמטכ"ל הוא מפקד בא"ח צנחנים, וכי "לא יעלה על הדעת שהוא יבדוק את עצמו". עובד הוסיף כי "כל הורה צריך לדעת שככה הצבא שלנו מתנהל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מתלוננת נגד לייפר על מינוי ליצמן לשר: "סטירה בפרצוף הצדק"

ראש השב"כ הזהיר: "קיזוז הכספים מהרשות עלול להתסיס את השטח"

בכירים ברמי לוי יואשמו בפגיעה בפרטיות הציבור כפוף לשימוע

מוטי עובד, אביו של רון עובד, שנהרג בתאונה בגיבוש צנחנים
מוטי עובד, אביו של רון עובד, שנהרג בתאונה בגיבוש צנחנים | צילום: חדשות 13

עובד עצמו יוצא חיל האוויר, פיקד על בסיס הדרכה וגם על גיבושים. הוא יודע היטב כיצד נערכים לאימון וכיצד מתחקרים כשלים בצבא. הוא החליט לתחקר בעצמו את המוות המיותר של בנו ומצא שורה ארוכה של כשלים בטיחותיים ופיקודיים, בהם חניית הרכבים במדרון מעל אוהלי הנערים, ואף קצין שנמצא שם עם מאות החניכים.

במכתביו לכוכבי, הוא תקף את התחקיר שמצא אשם אחד מחוץ לצבא: הנהג האזרחי של האוטובוס. מוטי כתב בחריפות על ההתנהלות הרשלנית לטענתו ועל הגיבוי שנתן הרמטכ"ל למפקדים: "כל שדאגת לעשות הוא לגבות את המפקדים על ההתנהלות החמורה. כשלת כשל חמור".