כוחות המשטרה ביפן מצאו שרידים של לפחות חמישה בני אדם בסירת עץ שנשטפה אל אחד האיים המערביים של המדינה. בכירים ברשויות האכיפה היפניות מדווחים כי זהות הקורבנות טרם נחשפה, אך הסברה הרווחת היא שמדובר באזרחים צפון קוריאנים.

שרידי כלי השיט נמצאו בשעות הבוקר של יום שבת על חופי האי סאדו, השוכן בים היפני (בין יפן לצפון קוריאה). קצין משטרה סיפר כי מקומיים זיהו את הסירה על חופי האי עוד בשישי בצהריים, אך מזג האוויר לא אפשר לשוטרים להגיע אל כלי השיט. כאשר הם סוף-סוף הצליחו להגיע לסירה, הם נחשפו לממצאים האימתניים שבתוכה.

קאי צ'ינן, קצין במשמר החופים, סיפר כי חוקרים מצאו שרידים של חמש גופות בתוך הסירה ושני ראשים. נכון לרגע זה, עדיין לא ברור האם הראשים שייכים לגופות שנמצאו בכלי השיט או שמדובר בראשים של קורבנות נוספים.

בכירים במשטרה הוסיפו כי הם חושדים שהסירה נסחפה בים במשך זמן רב, שכן חלק מהגופות שנמצאו בכלי השיט כלל לא הכילו רקמות עור או בשר – אלא רק עצמות. עד כה לא ברור האם מדובר בדייגים או פליטים.

View this post on Instagram

A post shared by 김정은 (@supremeleader_kimjongun_) on

התגלית המצמררת מגיעה בעיצומה של תקופה מתוחה בין ממשלות יפן וצפון קוריאה, בעקבות התעקשותו של קים ג'ונג און לבצע ניסויים בנשק גרעיני.

ביום שישי האחרון, המצב הגיע לנקודת רתיחה כאשר רשת החדשות היפנית NHK שידרה מבזק שבו דווח על טיל צפון קוריאני שהתרסק מזרחית ליפן. מאוחר יותר, הרשת פרסמה התנצלות וטענה כי היה מדובר בתרגול.