סערת רגשות בשכונה החרדית

התיק נגד ה"מלמד" נסגר, וההורים כועסים: "ילדינו בסכנה"

לפחות 8 פעוטות מסרו עדויות ברורות ומפורטות נגד מחנך בחיידר - מהן עלתה תמונה מטלטלת של מסכת תקיפות אכזריות שביצע בהן לאורך זמן • לאחרונה הם נחרדו להתבשר, כי התיק נסגר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בכסלו תש"פ | 23.12.19
אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

סערה באחת השכונות החרדיות, בעיר במרכז הארץ, בעקבות החלטה של הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד 'מלמד' בתלמוד תורה, שהילדים הקטנים בכיתתו סיפרו כי תקף אותם באכזריות.

הפרקליטות מצידה טוענת ל"חוסר בראיות מספיקות" נגד החשוד, בן 48 ואב למשפחה ברוכת ילדים, זאת למרות עדויות מפורטות וברורות נגדו, מצד שמונה פעוטות בגילאים ארבע וחמש.

הכל התחיל - כך נודע ל'כיכר השבת' - לפני כשנה, אז אמו של אחד הפעוטות מגן הילדים המדובר הבחינה לפתע בסימפטומים, גופניים ונפשיים, המאפיינים קטינים שנפגעו באכזריות. בעקבות כך היא דובבה את הילד, יחד עם בעלה, ולאחר הפצרות ותחנונים הוא הסכים לספר להם מה המלמד ב'מכינה' עולל לו.

ההורים פרצו בבכי, כשהם לא מצליחים לעכל כי ילדם בן הארבע וחצי סבל כך מהמלמד שלו, לאורך תקופה ממושכת - ושתק.

בהמשך, בשיחות שערכו ביניהם כמה הורים לילדים במכינה, התבררה עוצמת התמונה המטלטלת: כמעט 15 ילדים, כך נטען, הותקפו באכזריות בידי מי שאמור היה לחנך ולטפח אותם במסירות.

הורי הפעוטות לא היססו, ומיהרו להגיש תלונה בתחנת המשטרה בעיר מגוריהם. זו אכן עצרה את ה'מלמד', אב למשפחה מרובת ילדים, ובית המשפט אף האריך את מעצרו, אך לאחר מכן הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים.

במקביל, ניהלה המשטרה חקירה רגישה, שהופקדה כמתחייב בידי אנשי מקצוע מתחום הרווחה האמונים על חקירת ילדים במקרים שכאלו, ובסיומה הוחלט להתמקד בשמונה ילדים שסיפרו בפירוט ובבירור על ההתעללות בהם.

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אלא שמאז חלפו כשבעה חודשים, במהלכם הועבר התיק מהמשטרה לפרקליטות המדינה, ולאחרונה נדהמו ההורים לשמוע כי הפרקליטות הכריעה כי יש לסגור את תיק החקירה, כפי שנחשף בתכנית 'עושים צהרים עם יעל דן' בגלי צה"ל.

בשיחה ל'כיכר השבת', מספרת האם שחשפה את הפרשה הקשה, על זעמה: "איך ייתכן ששמונה ילדים מטופלים בשל פגיעה קשה בהם, והתיק נגד התוקף האכזר נסגר, לפי המדינה, בשל 'חוסר ראיות מספיקות'?".

"גם אם ישנן טענות שהחקירה כביכול 'זוהמה' בעקבות שיחות מוקדמות עם צוות הגן - וכך התוקף אולי הגיעה אליה מוכן - עדיין: זו סיבה שיסתובב חופשי, כאילו כלום לא היה?", תוהה האם בכעס: "אלו דיני נפשות! היה צריך להפעיל אפשרויות חקירה נוספות, ברצינות ובקשיחות הנדרשות".

אביו של ילד אחר באותה 'מכינה' מוסיף ביקורת, מכיוון אחר: "צריך להבין שהפוגע משוחרר לחלוטין, בלי אף תנאים מגבילים אמיתיים, והוא מתהלך חופשי מול עינינו ועיני ילדנו שבהם התעלל, פה בשכונה. זה אבסורד".

"איפה משטרת ישראל, שמחויבת על פי תפקידה לשמור על ביטחונם האישי של האזרחים, כשבכל רגע נתון האיש השפל הזה עלול לפגוע שוב, אולי בילדים אחרים ובאזור אחר?", מוסיף האב, כשהלחץ ניכר בקולו.

דבר המומחה: כך תשמרו על ילדיכם מפני פגיעות. ארכיון (אולפן 'כיכר השבת', אריאל ליבא)

מפרקליטות המדינה נמסר ל'כיכר השבת', התגובה הלקונית הבאה: "לאחר בחינת הראיות שנאספו, לא נמצאו ראיות המאפשרות הגשת כתב אישום והתיק נסגר מחוסר ראיות מספיקות. המתלוננים ועורכי דינם עודכנו והוסברו להם השיקולים לכך. למתלוננים זכות להגיש ערר על החלטת הסגירה".

דוברות המשטרה מסרה תגובה משלה, בה נכתב: "עם סיום החקירה וביצוע כל הפעולות הנדרשות, הועבר תיק החקירה לעיון והחלטת הפרקליטות, ומשכך - יש לפנות אליהם בנושא". יודגש, כי המשטרה לא התייחסה למצוקת המשפחות, החוששות לגורל ילדיהן, מפני החשוד המסתובב בחוצות שכונתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר