9 שנות מאסר נגזרו על איש קבע שאנס קצינה ששירתה תחתיו

בית הדין הצבאי הודיע על גזר דינו של נגד בדרגת רס"ב, שהורשע ב-15 אישומים של אונס, מעשים מגונים ומעשי סדום שביצע בטענה כי "זה יעשה לה טוב". ביהמ"ש: "עשה זאת לשם גירוי וביזוי מיניים"

חיילת צה"ל
חיילת (ארכיון). למצולמת אין קשר לנאמר | צילום: Shutterstock

תשע שנות מאסר בפועל, וכן פיצוי כספי בגובה של 80 אלף שקלים, נגזרו היום (ראשון) על איש קבע בדרגת רס"ב ששירת בפיקוד דרום בצה"ל. זאת, לאחר שהורשע בביצוע מעשי אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים בקצינה בדרגת סרן אשר שירתה תחתיו ובכפיפות ישירה אליו.

בית הדין הצבאי הרשיע את הנגד בכל 15 סעיפי האישום, בגין מעשים שונים שהתרחשו בכמה מועדים שונים בין השנים 2016-2014. בפסק הדין לא חסך השופט את סלידתו מהמעשים שבוצעו וציין כי הנגד "עשה זאת לשם גירוי, סיפוק וביזוי מיניים, ובאופן שאינו הולם את דרגתו ועמדתו בצבא".

הנגד והקצינה שירתו יחד באחד מבסיסי צה"ל בדרום הארץ. במסגרת תפקידם הם שהו שעות רבות זו במחיצתו של זה - במשרד וכן בנסיעות ארוכות. באירוע הראשון, שהתרחש כאמור בשנת 2014, הנגד ניצל את עובדת היות הקצינה במחיצתו ברכב הצבאי בו נהג והניח יד על ירכה, ללא הסכמתה. "הקצינה הסיטה מבטה אל החלון, קפאה על מקומה ולא אמרה דבר", נכתב בפסק הדין.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משליכים כיסאות ושולחנות: קטטה המונית במסיבה בחיפה • תיעוד

הוארך מעצרו של הפסיכולוג החשוד בעבירות מין במטופליו

"לא בבית ספרנו": הורים נגד חיבור הבית היהודי ועוצמה יהודית

אונס
אונס | צילום: GettyImages/אימג'בנק

לא עבר זמן רב עד שהנגד ביצע בקצינה את זממו בשנית. כמה ימים לאחר האירוע הראשון הוא קרב אליה במשרד ונישק אותה בפניה ועל פיה, על אף שלא הסכימה. הפעם היא ביטאה זאת בפניו: היא אמרה לו "אני לא רוצה", קראה "די" וניסתה להדוף אותו בחוזקה. הדבר לא מנע ממנו להמשיך ולגעת באיבריה המוצנעים ולהגיד לה "תני לי, את תיהני", "זה יעשה לך כיף" ו"מאצבעות לא נכנסים להיריון".

פסק הדין מגולל אירועים רבים, ומקרי האונס מפורטים בו לפרטי פרטים בין היתר, מתואר כיצד תפס הנגד את ידה בניגוד לרצונה וגרם לה לאחוז באיבר מינו, כיצד הפשיט אותה בכוח מבגדיה ואנס אותה במפתיע.

שוטרי מצ''ח
שוטרי מצ''ח | צילום: חדשות 13