דרמה באמצע הלימודים

נכנס לחיידר בבית הכנסת והתנהג באלימות; "העיף כיפות"

ילדי תלמוד תורה "אשרי איש" בשכונת גילה בירושלים נאלצים ללמוד בבית הכנסת השכונתי - מחוסר מקום, אך לדרמה שהתחוללה כאשר מעורער בנפשו נכנס והחל להשתולל - הם לא ציפו (אקטואליה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דרמה של ממש התרחשה אתמול (רביעי) בבית כנסת שכונתי של הציבור הליטאי בשכונת גילה בירושלים, בו לומדים באופן זמני ילדי תלמוד תורה 'אשרי האיש', כאשר אדם מעורער בנפשו נכנס באמצע יום הלימודים והתנהג באלימות פיזית ומילולית.

תלמוד תורה 'אשרי איש' עבר טלטלה בשנה האחרונה, לאחר שעם הקמתו מוקם בבניין מגורים אך פונה מהמקום על-ידי המשטרה בגלל תלונות של שכנים ופסק בית המשפט.

מאז שפונה, פועלים סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר וחבר המועצה דוד זוהר כדי למצוא פתרון עבור התלמידים. בתחילה הם ניסו להקצות בניין בשכונה ששימש כבית אבות, אך יועמ"ש העירייה פסל את האופציה.

בלית ברירה ובאופן זמני שבנתיים הפך לקבוע, החיידר פועל בבית הכנסת ברחוב המור 3 בשכונה.

אתמול, בשעה 12:45, נכנס אדם חילוני שנראה כמעורער בנפשו לבית הכנסת. בתחילה, כך לפי המלמדים, הוא ניגש ונישק את פרוכת הארון, אולם דקות לאחר מכן החל לאיים במילים גסות שלא ניתנות לציטוט.

בהמשך, הוא הסיר כיפות מראשיהם של הילדים, ואף תקף פיזית באלימות את המלמד שנס על נפשו עם כל התלמידים, והסתגר עמם בקומה אחרת.

למזלם, אותו אדם עזב כעבור דקות את בית הכנסת והלך לקופת חולים הסמוכה. לאחר מכן הגיעו למקום שוטרים והכניסו אותו לאמבולנס כשהוא אזוק.

אחד ההורים אומר ל'כיכר השבת' כי "אם היה לנו מבנה מסודר ומאבטח כחוק, דבר מפחיד כזה לא היה קורה. רק בנס לא היו נפגעים בקרב התלמידים והצוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר