שתף קטע נבחר

חטיפי אלקיים עוברת לדרום ותקלוט 30 עובדים

החברה המייצרת ומשווקת מוצרי מזון מסורתיים, העתיקה את מפעל החטיפים הקפואים לקרית-מלאכי מוכת האבטלה. במסגרת המהלך, תורחב מצבת העובדים מ-40 ל-70 עובדים

חברת חטיפי אלקיים העתיקה את המפעל שלה לקרית-מלאכי וצפוי להרחיב את מספר העובדים בו מ-40 ל-70 עובדים. חברה השקיעה 13 מיליון שקלים בהרחבת והעתקת מפעל החטיפים הקפואים לקרית-מלאכי, הזקוקה נואשות למפעלים עתירי עבודה יצרנית לאלפי המובטלים של העיר.

 

המפעל שהיה ממוקם 28 שנים במושב יד רמב"ם ממושב יד רמב"ם שליד רמלה, על שטח של 500 מ"ר, עבר בתחילת החודש לקרית-מלאכי לשטח של 1,800 מ"ר ויעסיק עוד 30 עובדים תושבי העיר. אלה יתווספו ל-40 העובדים שכבר עובדים במפעל.

 

המפעל של "חטיפי אלייקים" מייצר ומשווק מוצרי מזון מסורתיים ואותנטיים של עמים ועדות בכל הארץ. בין השאר מדובר בחטיפים כמו פסטלים, סיגרים, קובות, ומיני בצקים ממולאים כנהוג בקרב עדות שונות בארץ.

 

הספק העבודה של המפעל במיקומו הישן עמד על כ-80 טון בחודש. כעת שואפים קברניטי המפעל להכפיל את הייצור ולהתחיל לשווק את המוצרים גם לסופרמרקטים בדרום הארץ, אזור שבו לא שווקה עד כה תוצאת המפעל. הבעלים של החברה, איש העסקים משה אלקיים, מסר כי מדובר בפעילות אסטרטגית מתוך ראייה עתידית של התפתחות כלכלית.

 

ראש העיר: "מברך כל מפעל שער למצוקות הדרום"

שיעור האבטלה בקרית-מלאכי עומד כיום על למעלה מ-9%. מדובר בגרעין קשה של מובטלים, המותירים את שיעור האבטלה בעיר כמעט קבוע, על אף התנודות ביתר אזורי הארץ.

 

מרבית המובטלים הם עולים חדשים המתקשים להשתלב במעגל העבודה, נשים חד הוריות המחפשות עבודות ייצור פשוטות, ומובטלים חסרי מקצוע.

 

ראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, בירך על העתקת המפעל לעירו ואמר כי הוא רואה בכך הסנונית המבשרת את בוא האביב. "אני מברך כל מפעל שער למצוקות ערי הדרום ורואה בהן את העתיד העסקי של מדינת ישראל" אמר מלכה ל-ynet.

 

מלכה הוסיף, כי אזור התעשייה החדש שהועבר לעיר משטח המועצה האזורית באר-טוביה, עתיד להתמלא בשנתיים הקרובות במפעלים רבים שהעתיקו את מושבם ממרכז הארץ לקרית-מלאכי, שכן למרות שהעיר ממוקמת בפריפריה, היא קרובה יחסית לאזור המרכז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפעל חטיפי אלקיים
צילום: אתי כץ, דיאל תקשורת
מומלצים