שתף קטע נבחר

"יוון נקטה את כל האמצעים להפחתת הגירעון"

נשיא הנציבות האירופית אמר כי המדינה נקטה בכל האמצעים כדי להפחית את הגרעון שלה בשנה הקרובה. עוד הדגיש, שגוש האירו גם נוקט צעדים במטרה להגן על שלמותו כמכלול

נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל בארוסו, הצהיר אחר הצהריים (ג') כי יוון נקטה את כל האמצעים הנדרשים במטרה להפחית את הגרעון שלה במהלך השנה הקרובה.

 

 

לדברי בארוסו, אמצעים אלה "מדגישים את נחישותה של הממשלה היוונית לתקוף את הבעיות המבניות העומדות להם כמכשול". בארוסו הדגיש כי גם גוש היורו נוקט מצידו צעדים במטרה להגן שלמותו של הגוש כמכלול.

 

בארוסו הצהיר כי הנציבות האירופית הקימה, בשיתוף עם יוון, מנגנון שיוכל לשמש את היוונים במקרה הצורך. לדבריו, מנגנון זה עומד בקנה אחד עם אמנת ליסבון, והוא מכיל סעיף אי-חילוץ מצד מדינות הגוש, וכן שורה של הגבלות שעל יוון לקחת על עצמה.

 

לדברי בארוסו, הספקולציות סביב מצבה של יוון לא גרמו למשבר אליו נקלעה, אלא למצער הזינו אותו. בארוסו הדגיש כי הדרך היעילה ביותר להתמודד עם ספקולציות אלה כוללת רפורמה בשוק התמריצים, רפורמה בה החלה הנציבות כבר באוקטובר 2010, עוד קודם לפרוץ המשבר.

 

בנוסף הדגיש בארוסו כי שוק איגרות עסקאות החלף (CDS) תרם אף הוא רבות להתפשטות המשבר, והודיע כי בכוונתה של הנציבות לקדם חקיקה שתמנע מכירה של איגרות CDS על בסיס ספקולטיבי בלבד. עוד הוא הצהיר, כי הנציבות תקדם שקיפות ושיתוף פעולה בינלאומי בין הגופים הרגולטוריים באירופה לאלה שבארה"ב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יוון הפגנות רפורמות כלכליות
צילום: AP
מומלצים