שתף קטע נבחר

נדחתה בקשת ברק לתקציב עבור פקחי הקפאה

הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון דחתה את בקשת שר הביטחון לתקציב של 12 מיליון שקל עבור העסקת פקחים על הקפאת הבנייה בשטחים. ח"כ אריאל: "הפלסטינים בונים וילות לא חוקיות, וברק עסוק בהשגת תקציב לפיקוח על הצו הדרקוני"

הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, המורכבת מחברי ועדת החוץ וביטחון וחברי הכספים, דחתה בצהריים (ג') את בקשת שר הביטחון, אהוד ברק, להגדיל את תקציב המנהל האזרחי ב-12 מיליון שקל, לצורך העסקה מפקחים על הקפאת הבנייה בשטחים. התקציב היה מיועד להעסקת 40 עובדים במנהל האזרחי, מהם 29 ליחידת האכיפה על הקפאת הבנייה.

 

 

ההצעה נדחתה ברוב של 4 מתנגדים מול 2 תומכים. בראש המתנגדים עמד ח"כ זאב אלקין (ליכוד) יו"ר הקואליציה. עוד התנגדו: ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), מירי רגב (הליכוד) ואמנון כהן (ש"ס). תמכו בהצעה, יו"ר הוועדה, צחי הנגבי (קדימה) וח"כ רוני בר-און (קדימה).

 

ח"כ אריאל אמר ל-ynet: "בעוד שהפלסטינים בונים וילות לא חוקיות באין מפריע, שר הביטחון ברק עסוק בהשגת תקציב לפיקוח דווקא על צו ההקפאה הדרקוני".

 

ביום ראשון אישר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את מתווה הפיצויים לגורמים שונים שנפגעו מההחלטת הקבינט מסוף השנה שעברה, להשעות למשך עשרה חודשים את אישורי הבנייה החדשה בהתנחלויות ביהודה ושומרון. עם זאת, טרם הובררו הקריטריונים שלפיהם ייקבע הפיצוי.

 

המתווה הוכן על ידי צוות בראשות מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ובהשתתפות נציגים מקצועיים ממשרדי ראש הממשלה, האוצר, הביטחון והמשפטים. במסגרת המתווה, הוחלט על קביעת קריטריונים אחידים למתן פיצויים בשלושה מסלולים: לרוכשי דירות, לקבלנים בעלי היתרי בנייה, וכן פיצוי מסוים וחד פעמי לרשויות מקומיות שנפגעו מההחלטה. מתווה הפיצויים יופעל באמצעות הוועדה המקצועית שעל הקמתה הוחלט באותה ישיבת קבינט.

 

ההחלטה הזו אינה דורשת חקיקה או אישורים בפורומים נוספים, ולכן ניתן להפעילה לאלתר. המתווה מייתר הצעות חקיקה פרטיות שהוגשו בנושא, ולכן סיכם מזכיר הממשלה עם חברי הכנסת דני דנון ואורי אריאל למשוך הצעת חוק שהונחה לאחרונה על שולחן ועדת השרים לחקיקה.

 

כלכלן המרכז למחקר ומידע של הכנסת, אליעזר שוורץ, העריך כי אומדן העלות התקציבית הממשלתית לפיצוי רוכשי הדירות יסתכם בכ-90 מיליון שקל. הוא ביסס את הערכתו על כ-3,000 תביעות של רוכשים שלא יקבלו בזמן את דירותיהם, לפי חלופת הדיור בשכירות שעולה באזור כ-3,000 שקל בממוצע למשך 10 חודשי ההקפאה.


פורסם לראשונה 09/03/2010 14:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקפאת הבנייה באריאל
צילום: עידו ארז
מומלצים