סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממשיך את ביקורו בישראל. ערוץ החדשות מסקר בשידור חי את הביקור המדיני בירושלים. מסיבת העיתונאים המשותפת של ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית ראש הממשלה בירושלים הועברה כאן בשידור חי.

"כמו שהנשיא אובמה אמר בקהיר, הקשרים עם ארצות הברית אינם נתונים להתרה", פתח ראש הממשלה את מסיבת העיתונאים. "יש דברים שידועים לציבור ויש דברים שלא כמו המלחמה נגד דוח גולדסטון לדוגמא. הבעיה המרכזית היא למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, ולפעול למען הסכם בין ישראל לפלסטינים".

ראש הממשלה לא פסח גם על נושא האיום האירני ואמר "אני קורא לקהילה הבינ"ל להטיל סנקציות על אירן. ככל שהן יהיו יותר קשות - האירנים יימנעו מלהמשיך בפעילות הגרעינית שלהם", ציין ראש הממשלה. "אני חושב שהקהילה הבינלאומית והמדינות המובילות צריכות להצטרף לארצות הברית ולישראל, על מנת להגיע להסכם שלום וכדי שהלגיטימיות של מדינת ישראל תישמר".

ביידן: ארצות הברית עומדת לצד ישראל

סגן הנשיא הגיב בדיפלומטיות צפויה לדברים של ראש הממשלה. "מאז שישראל הוקמה היחסים בין ישראל לארצות הברית היו תמיד עמוקים ומהותיים. קשר בין המדינות מבוסס על מגוון רחב של סיבות ועל עבר היסטורי-תרבותי משותף. אבל אבן היסוד של היחסים היא מחויבות אבסולוטית של ארצות הברית לביטחונה של ישראל", אמר ביידן.

"אין מחלוקת על המחויבות בינינו, ולכן זה תכנית הגרעין האירנית נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. אך חשוב לתת קרדיט למה שנעשה עד כה ולא למה שעוד לא נעשה. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מוכן לשלום", ציין סגן הנשיא.

בסיום מסיבת העיתונאים, הגיש נתניהו לביידן תעודה שמעידה על עץ נשתל לזכר אמו האירית של ביידן, שאהבה מאוד את ישראל. לרוע המזל, המתנה יצרה מבוכה כיוון שהזכוכית שבה מוסגרה התמונה הייתה שבורה, וזו כנראה התמונה שתיזכר יותר ממסיבת העיתונאים הזו.

ביידן: "אירן מבודדת מתמיד"

מוקדם יותר, נפגש ביידן עם נשיא המדינה שמעון פרס לפגישת עבודה מדינית. השניים דנו בקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, ובתוך כך ב"שיחות הקירבה" שמטרתן להדק את היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב, בסוגיית הגרעין האירני, ובשורה של נושאים אזוריים - מדיניים אחרים העומדים על הפרק.

בנושא האיראני אמר ביידן כי תהליך ההידברות שהוביל הנשיא אובמה הוביל לבידודם של האירנים והדגיש כי אירן מבודדת יותר מתמיד, הן בזירה הפנימית והן בזירה הבינלאומית. "יש להם פחות חברים בעולם וגם העם האירני עצמו נוקט בסנקציות מוסריות כלפי המשטר בטהרן", צין ביידן והוסיף כי בכל הקשור לביטחונה של ישראל, לנשיא אובמה ולו עצמו אין שום פער מול ישראל בעניין זה.

בהמשך ביקורו היום יפגוש ביידן גם את יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני, יבקר בהר הרצל וביד ושםף ובערב יאכל ארוחת ערב חגיגית עם ראש הממשלה ורעייתו.