שתף קטע נבחר

יוון: פפנדריאו ינסה לשכנע את אובמה להתערב

ראש הממשלה היווני, ג'ורג' פפנדריאו, ייפגש עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בניסיון לשכנע את הממשל כי אינו יכול להתעלם מהמשבר הכלכלי ביוון. באתונה מדגישים: אנו לא רוצים נדבות, אלא הגברת הרגולציה על קרנות הגידור וסוחרי המט"ח

ראש הממשלה היווני, ג'ורג' פפנדריאו, ייפגש היום (ג') עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בניסיון לשכנע את הנשיא כי ארה"ב אינה יכולה להתעלם מהמשבר הכלכלי החמור בו נמצאת יוון. עם זאת, פפנדריאו מדגיש לפני הפגישה, גם הוא אינו מחפש לקבל נדבות מוושינגטון. במקום זאת, אומרים גורמים רשמיים ביוון, הם היו רוצים לראות את ארה"ב אוכפת רגולציות מחמירות יותר על קרנות הגידור וסוחרי המט"ח - שבאתונה מאמינים כי הם אלו שגרמו להחרפת המשבר.

 

בפגישה שתתקיים עם הנשיא אובמה, עם שרת החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון ועם שר האוצר האמריקני, טימותי גייטנר, ינסה פפנדריאו להסביר לממשל האמריקני את הצעדים בהם נקטה יוון עד כה בניסיון לבלום את החרפת המשבר הכלכלי, ולשקם את הכלכלה המקומית.

 

חובותיה של יוון, שנמצאת בלחץ עצום, עומדים על 420 מיליארד אירו שהם כ-125% מהתמ"ג היווני הצפוי בשנת 2010. הגרעון התקציבי שלה עומד על12.7% מהתמ"ג שלה בשנת 2009 - גרעון שגדול פי 4 ממה שהאיחוד האירופי מתיר למדינות החברות בו. באתונה הבטיחו לצמצם את הגרעון ל-8.7% כבר השנה, אבל כלכלנים רבים מעריכים כי המטרה הזו אינה אפשרית.

 

ראש הממשלה היווני קיים לפני ביקורו בוושינגטון סבב פגישות עם ראשי מדינות אירופה. אתמול, לאחר פגישתו של פפנדריאו עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הצהיר סרקוזי כי במידה ויהיה צורך, מדינות אירופה יסייעו כלכלית ליוון. "אם יוון תזדקק לעזרה. נהיה שם", הבטיח הנשיא הצרפתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו
צילום: AFP
מומלצים