בפברואר 1993 שני ילדים בני 10 חטפו את הפעוט ג'יימס בלג'ר, רק בן שנתיים בעת שהתלווה לאמו לקניות בליברפול. הם בעטו בו חבטו בראשו באמצעות בלוקים עד שמת. לאחר מכן השליכו את גופתו על פסי הרכבת, בתקווה שתשנה את פניו לבלי הכר.

בריטניה הזדעזעה וסערה ושני הילדים , ג'ון ונאבלס ורוברט תומפסון, נלכדו והועמדו למשפט בבריטניה שבו בפעם הראשונה הורד גיל האחריות הפלילי כך שיוכלו להישפט על חטיפה ורצח. הם הורשעו, נשלחו למאסר אבל כעבור 10 שנים, כשהשניים בני 20, שוחררו מהכלא אחרי שנקבע שאינם מהווים סכנה לציבור.

ילד בריטי שרצח פעוט (צילום: סקיי ניוז)
אחרי 10 שנים בכלא נעצר שוב | צילום: סקיי ניוז

שני הרוצחים המורשעים קבלו זהות חדשה ובית המשפט הוציא צו שאסר לחשוף כל פרט מזהה שלהם כדי שיוכלו לפתוח בחיים חדשים. לפני שבוע הפתיע משרד המשפטים את הבריטים והודיע שאחד הרוצחים, ג'ון ונאבלס, נעצר אך לא פורסם אף פרט נוסף על סיבת המעצר או הזהות החדשה שלו.

מאותו הרגע פתחו כלי התקשורת בקמפיין כדי לחלץ משממשלה מידע על זהותו החדשה של ונאבלס. לבסוף אתמול התברר שהסיבה למעצר הייתה שבמחשבו האישי של הרוצח נתפסו כמויות ענק של צילומי פורנו של ילדים וכוללת צילומים של התעללות מינית בפעוטות.

בעקבות הלחץ הציבורי משרד המשפטים שוקל עכשיו לקיים את המשפט כשהוא גלוי לציבור ולחשוף את זהותו של הרוצח לעיני כל. עם זאת קיים חשש גדול משובם של המראות שאפיינו את משפט הרצח מ-1994 בו המונים צבאו על פתח בית המשפט ואיימו לבצע לינץ' בנאשמים.