200 שוטרים בלוס אנג'לס מתרגלים שימוש בג'אדג'ט חדש: אקדח ה-BolaWrap 100, שמסוגל לירות חבל ממרחק של עד כשבעה מטרים לעבר חשוד, וכך לכבול את רגליו או גופו. המכשיר מדמה את אחד האביזרים שבחגורתו של גיבור העל באטמן, ונועד להגביל את תנועותיהם של חשודים ללא שימוש בכאב, בניגוד לירי באקדח רגיל או טייזר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בתחילת תקופת הניסיון שתחל בחודש הבא, שלושה מכשירים יינתנו לשוטרים בעיר, ובהמשך יינתנו לעוד 200 שוטרים, שיעברו הכשרה ייעודית לשימוש במכשיר. במשטרה צופים שהשימוש במכשיר ייעשה בעיקר במקרים בהם החשודים חולים במחלות נפש או נמצאים תחחת השפעת סמים או אלכוהול, ומסרבים לשתף פעולה עם השוטרים.

מכשיר BolaWrap לכבילת חשודים (צילום: Wrap Technologies)
ינוצל לרעה? מכשיר ה-BolaWrap | צילום: Wrap Technologies

"אם משתמשים במכשיר, זה נותן זמן לשוטרים להפעיל אפשרות שנייה", הסביר מפקד תחנת המשטרה המקומית, קרלוס איסלס, בריאיון ללוס אנג'לס טיימס. "אין ספק שזה יבלום חשודים מסוימים. זה כלי שמחכים לו כבר זמן רב".

מכשיר BolaWrap לכבילת חשודים (צילום: Wrap Technologies)
יעזור לחשודים עם מחלות נפש | צילום: Wrap Technologies

עם זאת, פעילים חברתיים חוששים שהמכשיר עלול להיות מנוצל לרעה: אדם סמית', פעיל בתנועת Black Lives Matter, הביע חשש שהמשטרה תשתמש בו בעיקר כלפי מיעוטים. כך או כך, עוד ועוד תחנות משטרה בוחנות את אפשרות השימוש במכשיר, והחלו להכשיר שוטרים בשימוש בו.