שתף קטע נבחר

עונת ההנחות על כלי הרכב: לא כל המבצעים שווים

עונת מבצעי סוף השנה בענף הרכב כבר כאן: למה הם לא מבטיחים לכם את ההנחה הגדולה ביותר, ואיפה תוכלו להשיג אותה? בדקנו בסיוע אתר CARZONE

אחרי החגים ישנם שני דברים קבועים בלוח השנה הישראלי. עונת הגשמים וגשמי המבצעים של יבואני הרכב, שמנסים לשכנע אותנו להקדים את הזמנת מכונית הבאה שלנו, ולא לחכות לינואר. אז גשם לא ממש יורד כאן, אבל המבצעים נבטו כרגיל.

 

המבצעים שעצבנו אותי: "גיפט קארד לא משתתף במבצע"

קנה ב-400 שלם 250: המבצע שכופה על צרכנים לשלם יותר

סטימצקי הבטיחה: כל האתר ב-20 שקל - הצרכנים זועמים

 

על הנייר מדובר בהצעות מפתות: אלפי שקלים הנחה על מכונית חדשה, שבשגרה לא היינו מסוגלים לקבל מאיש המכירות גם אחרי מיקוח ממולח. אולם אם פעם מבצעים כאלה היו הזדמנות נדירה להרגיש כמו מנכ"ל חברת ליסינג שעושה הזמנה ורואה את המחיר צונח הרבה מתחת למחירון היבואן, היום יש מבצעי מכירות לאורך כל השנה.

מכוניות. היבואנים נדיבים יותר בהנחות למועדוני הצרכנות. חפשו אותן (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מכוניות. היבואנים נדיבים יותר בהנחות למועדוני הצרכנות. חפשו אותן(צילום: רויטרס)

אין כמעט יבואן רכב, בעיקר של מותגים עממיים, שלא מקיים לאורך המבצעי מכירות למועדוני הצרכנות הגדולים: חבר של קציני צה"ל, קרנות השוטרים של אנשי המשטרה, הוט של האוכלוסייה הטכנולוגית-אקדמית, הייטק זון של אנשי ה-IT, מועדוני הסתדרות המורים וארגון המורים, ביחד של חברי ההסתדרות, ועוד.

אינפו כלכלה מבצעים מכוניות ()

בדיקת ynet וממון, בסיוע אתר קארזון (CARZONE), מגלה כי ההנחות שמוצעות לחברי המועדונים גדולות מאלה שמוצעות לציבור הרחב במבצעים הפתוחים לכל, כמו מבצעי סוף השנה. זאת על סמך ניתוח של ההנחות שפורסמו לציבור הרחב במהלך 2019 בקניית רכב חדש, בהשוואה להנחות שניתנו לחברי המועדונים חבר.

 

כך למשל סובארו אימפרזה המשפחתית סדאן, 135 אלף שקל מחיר מחירון, הוצעה בספטמבר לעמיתי חבר בהנחה של 17 אלף שקל ובתוספת של קודן וכספת, מערכת איתור ומרימי שמשות. במבצע Subaru Days שהתקיים בנובמבר הוצע הדגם לציבור הרחב בהנחה של 6,000 שקל, ללא תוספת אבזור.

 

ג'יפון מיצובישי אאוטלנדר ברמת אבזור אינטנס (172 אלף שקל) הוצע בפברואר ובמארס לעמיתי מועדון ביחד בהנחה של 12 אלף שקל בנוסף לאיתוראן ולחיישני רוורס. ייאמר לזכותו של יבואן מיצובישי שהוא היחיד בענף שמפרט כשגרה באתר האינטרנט שלו את ההנחות שהוא מציע באולם התצוגה. באותו זמן ההנחה לציבור הרחב על הדגם עמדה על 5,000 שקל.

 

מכונית המנהלים סקודה סופרב אמבישן, עם מנוע 2,000 סמ"ק, שמחיר המחירון שלה 187,500 שקל, מוצעת בנובמבר ובדצמבר לעמיתי חבר בהנחה בסך 10,500 שקל, בנוסף למערכת איתור. במבצע סוף השנה, לקבלת דגמי 2020 במחיר מוזל, מוצעת לציבור הרחב הנחה בסך 3,000 שקל בלבד.

 

לצד יבואנים ומותגים הנותנים הנחות משמעותיות של עשרות אלפי שקלים למועדונים, ישנם יבואנים המעניקים למועדונים ולציבור הרחב הנחות דומות. בפיג'ו, סיטרואן ושברולט עמדו הפרשי ההנחות שמצאנו על סך 2,500 שקל בלבד. ביונדאי ההבדלים נעים בין 4,000-1,500 שקל. ברוב הדגמים של סיאט, פרט לאטקה, הפערים עמדו על 2,000 עד 4,000 שקל.

 

וגם בסוזוקי ויטארה הוצעה לציבור הנחת סוף עונה בנובמבר בשווי 11,900 שקל, שילוב של הנחת מזומן בסך 6,000 שקל, ומערכת מולטימדיה ואבזור נוסף. ביולי הוא הוצע לעמיתי חבר בהטבה משולבת בשווי 11,500 אלף שקל.

 

"אין כללים, וההנחות משתנות מיבואן ליבואן, ולעיתים בין כמה מותגים שאותו יבואן משווק", אומר אמיר ויינשטוק, מייסד קארזון, המציג לרוכשי רכב את ההנחות המוצעות לאורך השנה לדגמים השונים, במטרה לסייע להם במיקוח באולם התצוגה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים