שתף קטע נבחר

הקרב על הכתם: בחנו איזה ג'ל כביסה מנקה הכי טוב

חדש על המדף של מוצרי ניקיון הכביסה: ג'ל של המותג הוותיק בדין. האם הוא עומד בתחרות עם מתחריו הוותיקים? בדקנו

חובבי כביסה החברים בקבוצת "מכורי כביסה זה אנחנו" בפייסבוק שיפשפו את עיניהם באחרונה כשראו מוצר חדש על אחד המדפים האהובים עליהם בסופר, מדף מסירי הכתמים, האבקות, הקפסולות, נוזלי ומרככי הכביסה. היה זה מוצר של בדין, ולא מרכך כביסה אלא ג'ל כביסה. יוניליוור השיקה לראשונה ג'ל תחת מותג המרככים המוכר בארץ.

 

בעקבות ייצוגית: צרכנים יקבלו תוספת לג'ל הכביסה פרסיל

לאן נעלמה כוס המדידה של ג'ל הכביסה אריאל?

חשש להטעיה בפרסום: כדוריות הבושם של לנור הן לא מרכך כביסה

 

אחרי שנים של דומיננטיות בתחום מרככי הכביסה, פינה המותג בשלוש השנים האחרונות את מקומו בצמרת מכירות המרככים לסנו מקסימה, מותג המרככים של סנו השולט בשוק, כך שהפער ביניהם עומד על 18%. בדין עדיין מחזיק ב-30% מהקטגוריה. לג'ל של יוניליוור יתרון בולט: הריחות המוכרים שלו. המכורים לריחות יגלו שלג'ל יש בדיוק אותו הריח כמו למרכך. קיבלנו להתנסות שני ריחות: הכחול והוורוד, כפי שמכנים אותם חובבי בדין.

בדין ג'ל לכביסה (צילום: יחסי ציבור)
ג'ל כביסה חדש של בדין(צילום: יחסי ציבור)

לפי סטורנקסט, שוק מוצרי ניקיון הכביסה כולל אבקות כביסה, ג'ל כביסה, כביסת יד, קפסולות וסטריפים, ולא כולל מרככים, מבשמים ומוצרי הסרת כתמים שנמדדים בנפרד. בשנה האחרונה צמח השוק כספית ב-5.9%, מ-418 מיליון שקל בין ינואר-אוקטובר 2018 ל-443 מיליון שקל בינואר-אוקטובר 2019. עם מרככים (ללא מוצרים להסרת כתמים) השוק מגלגל 821 מיליון שקל בשנה.

 

בתקופה זו ב-2019 נמכרו 49.9 מיליון יחידות של מוצרי ניקיון כביסה ללא מרככים, ועד כה נמכרו 51 מיליון יחידות ב-2019, עלייה של 2.2%. העלייה הכמותית קטנה מהכספית, כלומר הייתה עליית מחירים בתחום מוצרי הכביסה בעקבות השקות של מוצרים יקרים יותר כמו קפסולות, והקטנת אריזות מתמשכת של פרסיל ואריאל.

אינפו כלכלה כביסה בדיקה ()

קטגוריית ג'ל הכביסה, הכוללת את פרסיל, קולון, סנו מקסימה, אריאל, טייד, סוד ואת המותגים הפרטיים, גילגלה עד כה השנה כ-165 מיליון שקל. במפתיע, לאבקות כביסה יש עדיין נתח שוק גדול יותר, כ-215 מיליון שקל בשנה. קפסולות הן כ-56 מיליון שקל מהשוק, ודטרגנטים לרחצה ביד מגלגלים כ-7.1 מיליון שקל.

 

המוביל בקטגוריית ג'ל הכביסה הוא פרסיל של הנקל סוד עם כ-52 מיליון שקל במכירות, אחריו קולון של רקיט בנקיזר עם כ-35 מיליון שקל, סנו עם כ-29 מיליון שקל, אריאל של פרוקטר אנד גמבל עם כ-26 מיליון שקל, סוד של הנקל עם כ-6 מיליון שקל, ומותגים פרטיים עם כ-5 מיליון שקל בשנה.

 

למרות זאת, המותג הנמכר ביותר הוא דווקא אריאל, ואחריו סנו, קולון, פרסיל, טייד, סוד ומותגים פרטיים. כלומר פרסיל מגלגל הכי הרבה כסף אף שהוא לא הכי נמכר ביחידות. מחירו גם עלה בשנה האחרונה, שכן כספית הוא צמח ב-13% וכמותית רק ב-8%.

 

דבר הנסיינים

איך הריח של הג'ל החדש? עד כמה הוא מסיר כתמים? מה מידת הרכות שהג'ל מקנה לבדים? ומחירו? על האריזה מבטיחים: הסרת כתמים, ניחוח ובגדים רכים. שני האלמנטים הראשונים לקוחים מעולם המרככים. בדקנו. כל הנסיינים חשבו שהנוזל לא ניחן במרקם סמיך של ג'ל, הרבה פחות צמיגי מפרסיל, למשל, מזכיר יותר את המרקם של ג'ל הכביסה אריאל אך דליל ממנו. כולם חשבו שהריח נהדר, אך לא כולם חשבו שהוא עוצמתי.

 

אחד הנסיינים אמר: "בדין היה קצת מוזר ודליל ביחס לג'לים האחרים, אבל בסך הכל עשה את העבודה. הכביסה יצאה נקייה וריחנית, והשילוב עם מרכך בדין באותו צבע רק חיזק את הריח, וזה יתרון מבחינתי".

 

נסיינית נוספת אמרה כי "מגבת המטבח נותרה מוכתמת, אבל הכביסה יצאה בסדר. הריח לא באמת נשאר, הרחתי בעיקר את המרכך, שלא היה בדין". גם נסיינית אחרת טענה שהריח היה של המרכך שאינו בדין. לדבריה, הפקק של הג'ל לא ידידותי. "זה לא בדיוק פקק מדידה".

 

נתנו את הג'ל גם לחברה בקבוצת מכורי הכביסה בפייסבוק, קארין כהן מכפר סבא. הרושם הראשוני מוצלח, לטענתה, בזכות הניחוח המוכר. "הריח מהמם ותואם בדיוק את המרכך. בדקתי אותו על כביסה לבנה לפי המינון המומלץ ולא הוספתי חומרים נוספים מלבד מרכך. התוצאות היו טובות, הכביסה הייתה נקייה ורעננה במיוחד, אבל הרגשתי שלא איתגרתי אותו מספיק מכיוון שבאותה כביסה לא היו כתמים או משהו מיוחד שצריך להתמודד איתו, ולקחתי את זה כמה צעדים קדימה.

 

"הכתמתי שמלה לבנה בקטשופ. חיכיתי שעה כדי שהכתם ייכנס לסיבים ופעלתי כפי שרשום בגב הבקבוק: 'לטיפול בכתמים קשים יש לשפוך מעט ג'ל ישירות על הכתם ולכבס במכונה'. כיבסתי בתוכנית של 40 דקות על 40 מעלות ללא חומר נוסף. הג'ל התמודד יפה עם הקטשופ הקשה להסרה, אם כי נשארה אדמומית. בדרך כלל בכתמים קשים אני משתמשת בספריי להסרת כתמים, סבון כלים וסינטבון. אבל כשהתבוננתי בשאר הכבסים ראיתי שנשארו כתמים בבגדים שבהם לא טיפלתי נקודתית עם הג'ל. כך שרק ג'ל בתא המיועד לא הספיק כדי להסירם. ציון 8 מ-10".

 

בדקנו גם כתמים לג'ל והשווינו אותו לפרסיל ולאריאל. מרחנו על שלוש חולצות לבנות קטשופ וטחינה גולמית וקישקשנו עליהן בטושים רחיצים. החולצות הושארו לייבוש כשעה לצורך חלחול הנוזלים. לא השתמשנו בג'ל לניקוי ולשפשוף הכתמים, אלא הנחנו למכונה לעשות את שלה.

 

המנצח, אריאל, הסיר את כל הכתמים. פרסיל השאיר את הניחוח הכי חזק בשילוב המרכך שהשתמשנו בו, אבל על החולצה נותר כתם של טחינה. ג'ל בדין סיים רק במקום השלישי. הוא הסיר רק את כתמי הטושים ואת רוב הקטשופ, אבל לא הסיר כלל את כתמי הטחינה. הריח החזק היה של אריאל, אבל הוא לא בהכרח הנעים ביותר לטעמנו. החולצה שכובסה בבדין הייתה רכה ונעימה, אבל לא שמנו לב להבדל גדול לעומת המתחרים.

 

כמה זה יעלה? לפי פרייסז, המחיר לג'ל החדש הוא 27.90 שקלים בוויקטורי וביוחננוף ו-34.90 שקלים בסופר-פארם. במבצע: 25 שקל, ל-2.5 ליטר. לשם השוואה, סנו מקסימה נמכר ב-19.90-35.90 שקל ל-3 ליטר, כלומר בדרך כלל קצת יותר זול ל-100 מ"ל. פרסיל נמכר ב-19.90-39.90 שקל ל-2.5 ליטר, מעט יקר יותר מבדין למעט במבצעים, קולון 101 מרוכז נמכר ב-18.90-33.90 שקל ל-2.5 ליטר, ואריאל נמכר ב-27.90-37.90 שקל ל-2.36 ליטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יחסי ציבור
ג'ל כביסה חדש של בדין
צילום: יחסי ציבור
מומלצים