מיליון תיירים וקישוטים ברחבי העיר: בית לחם מתכוננת לחג המולד

המבקרים הנוצרים הרבים שמגיעים לעיר הולדתו של ישו ממלאים את בתי המלון ואת האתרים הרבים שקיימים בה. בדרך כלל, הם פחות מתעניינים בסכסוך - ויותר במסורות. "העיר שממנה מופץ האור לעולם"

זמן צפייה: 05:04

חג המולד יחל אומנם רק בסוף החודש, אבל החגיגות כבר החלו - העיר כולה קושטה, והתיירים והתיירות מגיעים בהמוניהם. בבתי המלון התפוסה כמעט מלאה, ובסך הכל יותר ממיליון תיירים יגיעו לעיר הולדתו של ישו לחגיגות הכריסטמס. "זאת העיר שממנה הופץ האור לעולם", אמר מוחמד א-שתייה, ראש הממשלה הפלסטיני.

התיירים שלא ישנים בעיר, נכנסים ומגיעים אליה ולאתרים הנוצריים וממלאים את חנויות המזכרות הרבות שפועלות בה. "בכריסמס השמחה רבה, אפשר לראות כמה העיר הומה. מכל העולם באים לראות כאן את חוויות החג", אמר עיסא שמוכר באחת מחנויות המזכרות בבית לחם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות מעצר ארבעה סוחרי סמים: עשרות אנשי ציבור זומנו לחקירה

"לא הזיל דמעה": החוקרים שפענחו את רצח מריה טל מדברים לראשונה

תחקיר התקרית בבית לחם: ייתכן שהגורם לירי היה עימות בין פלס'

בית לחם בחג המולד
בית לחם בחג המולד | צילום: חדשות 13

התיירים הרבים מתגודדים בכול ערב ברחבת כנסיית המולד שבה הואר כבר שלשום עץ האשוח המיוחד והמסורתי. רוב המבקרים הם צליינים, אבל לא רק, רבים מהם פשוט שמחים להגיע לעיר הכי מתויירת בשטחים. "אנו מוכרים מוצרים מעצי זית. זו תוצרת בית לחם מזה עשרות שנים. יש גם תמונות של ישו על קנבס ועם עלים מזהב, שעולות בין 300 ל-400 דולרים", הוסיף עיסא.

המבקרים פחות מתעניינים בסכסוך הישראלי פלסטיני, ויותר במסורת הנוצרים. גם המסעדות גדושות ועמוסות, והתיירים מסתערים על האוכל הפלסטיני המסורתי, ונהנים גם מאוכל מערבי במסעדות שנפתחו בעיר בשנים האחרונות.

תייר ממוצע בעיר הולדתו של ישו מוציא ביום בין מאה ל-150 דולרים. אוטובוס שמוריד תיירים בכנסיית המולד משלם 50 דולרים, שתורמים רבות לכלכלת העיר.

רוב אוכלוסיית בית לחם היום מורכבת ממוסלמים, והנוצרים עוזבים אותה בהדרגה ומהגרים החוצה לערים אחרות או לחו"ל. חלק בשל חיפוש עבודה, או חשש מההשתלטות המוסלמית.