קללות וונדליזם: הקיצונים שמטילים אימה על חרדים בי-ם • תיעוד

קבוצה של 20 חרדים קיצונים נוהגת להגיע לחנויות מחשבים וטלפונים סלולריים ולהטריד את הבעלים. בין היתר, תועדו אלמונים מנקבים צמיגים ושופכים נוזלים מצחינים בבתי עסק. "לא קורא להם דתיים"

זמן צפייה: 02:23

כנופיה של כ-20 חרדים קיצוניים נוהגת להגיע לבתי עסק בשכונות חרדיות בירושלים, ולהטיל אימה על בעלי העסקים. יעקב, מחלק עיתון שכונתי באזור שמאויים על ידיהם, שאף שכר מאבטח להגנתו, סיפר לחדשות 13: "אנחנו מכניסים את העיתון עמוק בתוך תיבות הדואר, כדי שהם לא יבואו ויוציאו אותו. אני לא קורא להם חרדים, כי הם קוראים אחד לשני לבוא ולהמשיך את הפעולות האלה - פינצ'ור צמיגים, זריקת אבנים או בקבוקי זכוכית על הרכבים".

תלונות למשטרה ולעירייה לא סייעו. החשודים משוחררים פעם אחר פעם על ידי בתי המשפט. השבוע, יצא צוות חדשות 13 לרחובות. זאת, על מנת לתעד את הפורעים. במוצאי שבת בשעה 22:30 ליווה הצוות את יעקב בעת החלוקה. "הם יוצאים ישר מהבתים ומתחילים להפגין ולצעוק, לפנצ'ר צמיגים", סיפר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גורמים במפלגות החרדיות במסר לליברמן: העבר רשימת דרישות סופית

דרעי נגד ליברמן: "בניגוד אליך אנחנו עקביים – די עם השקרים"

גיוס, מרכולים ותחבורה בשבת: ליברמן הציג את דרישותיו לממשלה

כנופיית החרדים המטילה אימה על השכונות החרדיות בירושלים
כנופיית החרדים המטילה אימה על השכונות החרדיות בירושלים | צילום: חדשות 13

החששות שלו אמיתיים. בצילום של אחד מחברי הכנופייה ניתן לראות אותו מגיע לרכבו של יעקב ומנקב שני צמיגים. במקרה אחר, אדם נוסף  מאותה הכנופייה תועד בודק שיעקב לא נמצא בסביבה, ומנקב את כל ארבעת הצמיגים.

נוסף להתנהלות הזו, במה שנראה כמו סחיטה באיומים, נוהגים אנשי הכנופיה להגיע לבתי עסק של מחשבים בשכונות ומטרידים את הבעלים. במקרה אחד, אף השחיתו חנות והשליכו לתוכה נוזל מצחין.

המשטרה שעצרה את הפורעים כמה פעמים חסרת אונים מול בתי המשפט ובעלי העסקים נאלצים להתמודד עם ההשלכות בעצמם.