חקירת שובו בנים

החשד - בגין אירוע ישן; העצורים ישוחררו?

בית משפט קבע כי העצורים מקהילת שובו בנים ישוחררו, רובם בתנאים מגבילים. המשטרה הגישה בקשה לעיכוב ביצוע, אך עורכי דינם מערערים • במהלך הדיון: אמבולנס הובא לאחד העצורים (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החשודים בבית משפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה ביקשה היום (שני) בבית המשפט הארכת מעצר של שבעה ימים לעצורים מקהילת שובו בנים, אך השופט הורה על שחרורם בתנאים מגבילים. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ועורכי הדין מערערים לבית משפט המחוזי. הדיון בערעור ייערך מחר בבוקר.

בפתח הדיון אמר נציג המשטרה, כי מדובר בפרשיה רבת היקף עם מספר רב של מעורבים בהיקפים גדולים של כסף. במסגרת הפרשיה בוצעו מספר רב של פעולות שרובן למעשה סמויות עד לפרוץ החקירה שהייתה היום לפנות בוקר. במהלכו בוצעו חיפושים בביתם של המשיבים.

הוא סיפר כי בפשיטה נתפס כסף רב. המחאות כספיות. כמו כן מדיה דיגיטלית רבה שטרם נפרקה. מדובר למעשה בקהילה של מספר מעורבים אשר מקורבים לרב ברלנד, לעניין זה אני מציג לבית המשפט מספר אירועים שבהם בית המשפט יכול להתרשם על קבלת דבר בנסיבות מחמירות ובעושק.

לדבריו, "חלק מהמשיבים שומרים על זכות השתיקה ולא משתפים פעולה בחקירה, מדובר במבצע ברמה מחוזית שבמהלכו נחקרו כמה משיבים שנחקרו חקירה ראשונית, החשש לשיבוש הליכי חקירה ממשי פה. מה גם שמהתיקים שהצגתי ניתן ללמוד על מסוכנות מאוד גבוהה מעצם הטעיית הציבור, עושק וכן התחכום".

מנגד, עורכי הדין המייצגים את החשודים טענו בדיון כי אין עילת מעצר, שכן לא קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה, בין היתר בשל העובדה שלטענתם, המשטרה פעלה מאוחר ולא מיד עם קבלת הצו.

האמבולנס שהזעיקו לאחד העצורים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר הדיון, אחד מקרובי המשפחה של אחד העצורים הזמין את כוחות ההצלה בטענה כי הוא אינו חש בטוב, אך לאחר שיחות עם השוטרים שהיו במקום, עזבו אנשי מד"א את המקום בלי לטפל בעצור.

עו"ד עדי כרמלי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עו"ד עדי כרמלי, המייצג חלק מהחשודים אמר לאחר הדיון, כי המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של כל החשודים אך בית המשפט קבע כי אין ממש בחשדות המשטרה שממחזרת חשדות ישנות. בית המשפט קובע כי כל החשודים ישוחררו מעצר. מדובר באירועים ישנים שכבר ידועים למשטרה חודשים ושנים, ולכן אין עילת מעצר מחשש שיבשו הליכים.

עו"ד רותם טובול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עו"ד רותם טובול: אני מייצגת כמה חשודים. מדובר באירועים ישנים ולא ברור לנו למה המשטרה מבקשת היום את הארכת המעצר, למרות שהמשטרה מחזיקה בצווי החיפוש למעלה משבועיים ולא פעלה עד היום.

כאמור, בסופו של דבר הורה השופט על שחרורם בתנאים מגבילים, למעט אחד מהם ששוחרר בהסכמת הצדדים. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ועורכי הדין ערערו לבית משפט המחוזי, שם יתקיים הדיון מחר בשעות הבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר