כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אדלשטיין הרחק מאחור

הסקר קובע: זהו היורש אחרי בנימין נתניהו

ביום שאחרי נתניהו, ייפתח קרב איתנים בתוך סיעת 'הליכוד' על הראשות ומסקר שנערך אתמול ללא הזמנה, עולה כי המועמד המוביל לרשת את כס יו"ר 'הליכוד' הוא דווקא ח"כ חדש ברשימה בשם ניר ברקת, גדעון סער, נשרך הרחק מאחור, עם זאת לעת עתה נתניהו מנצח את כולם בפער ניכר

הסקר קובע: זהו היורש אחרי בנימין נתניהו
ניר ברקת עם בנימין נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

סקר מפתיע, מעניק לראש עיריית ירושלים לשעבר ח"כ ניר ברקת, את התואר יורשו המוביל של בנימין נתניהו.

סקר שערך מכון 'מסקר' ותוצאותיו מתפרסמים באתר החדשות 'news1', מעלה כי כתב האישום החמור שהוגש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא פגע בו אלקטורלית, שכן במידה ויסכים לקיים פריימריז לראשות הרשימה, הרי שהוא יזכה ב-71.6% מקולות המתפקדים, כאשר מי שמתיימר להדיחו ח"כ גדעון סער יזכה ל-16.3 אחוזים בלבד מהקולות. במידה ויהיו מתמודדים נוספים, הרי שניר ברקת למשל יקבל 6 אחוזי תמיכה, יולי אדלשטיין עם 2.5%, ישראל כץ עם 1.4%, גלעד ארדן עם 1.2% ואחרון הכי פחות חביב, יואב גלנט עם אחוז בודד של תמיכה בקרב המתפקדים.

עם זאת, במידה ויתמודדו רק ארבעה לראשות 'הליכוד', הרי שיתקבלו התוצאות הבאות - נתניהו עם 69.1%, סער 21%, ברקת  עם 6.7% ואילןוו יו"ר הכנסת אדלשטיין עם 3.2% בלבד.

במידה ונתניהו יחליט לפרוש מהחיים הפוליטיים, או שמאיזו שהיא סיבה לא יוכל להתמודד על ראשות 'הליכוד', על פי הסקר, תומכי נתניהו יחליטו להעביר את תמיכתם דווקא לשחקן חדש - חבר הכנסת ניר ברקת שמוביל במקרה כזה עם 41.7% תמיכה, אחריו גדעון סער עם כרבע מהתמיכה (24.7%) והרחק מאחור יולי אדלשטיין עם 8.6% בלבד.

59.1% מהנשאלים בסקר, המהווים רוב, סבורים שאין צורך בבחירות מקדימות, לעומת 31.2% רואים חובה/חשיבות לקיים את הבחירות השלישיות ו-9.7% סבורים שיש מקום לשקול זאת.

לגבי השאלה, "האם אתה מרגיש שמפלגת הליכוד, היא האפשרות המועדפת עליך בבחירות הבאות", 63.7% השיבו כי זו האפשרות היחידה עבורם, 26.6% השיבו שהיא המועדפת עליהם, 7.6% השיבו שתנועת 'הליכוד' אינה המפלגה המועדפת עליהם ואילו 2.1% השיבו שזו האפשרות האחרונה מבחינתם להצביע לליכוד.

יצוין כי לא מדובר בסקר מוזמן, כי אם הוא נערך ביוזמתו של מכון 'מסקר'. המדגם המייצג בסקר זה מכיל 1,700 איש מתוך 21,000 אשר קיבלו את הסקר למכשיר הנייד (לאחר סינון כל היעדים אליהם לא הגיע הסקר). טעות הדגימה לאומדנים השונים היא 4.4 אחוז.

נזכיר כי ביום שישי האחרון פרסם הפרשן עמית סגל בטורו ב'ידיעות אחרונות' כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תכנן לאסוף 61 חתימות ולבקש מנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל עליו את הרכבת הממשלה וזאת בתמיכתם של בני גנץ, אביגדור ליברמן ושליש מסיעת 'הליכוד', אולם לבסוף החליט לגנוז את הרעיון, כשהבין שאין לו היתכנות. לפי תוצאות הסקר שלפנינו, אדלשטיין מקבל אחוזי תמיכה נמוכים מאוד, עם זאת יש להתפלא, כיצד הוא זוכה פעם אחר פעם לתמיכה הגבוהה ביותר בקרב המתפקדים ומתברג במקום השני ברשימה אחרי נתניהו.

ניר ברקת סקר פוליטי בנימין נתניהו גדעון סער יולי אדלשטיין מכון הסקרים מסקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד