הוריו של ארי נשר תובעים את הכדורגלן יצחק אספה

נשר רכב עם חברו על אופניים חשמליים בתל אביב ונפגע מרכבו של אספה, שהורשע בהפקרתו • משפחתו: "ארי היה בנקודת פריצה לעולם הטלוויזיה והקולנוע"

אבי ואיריס נשר בבית המשפט // צילום: גדעון מרקוביץ'

שלושה חודשים לאחר שהכדורגלן יצחק אספה הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהפקרתו של הנער ארי נשר בן ה-17 ז"ל אותו דרס, הוריו של נשר הגישו אתמול לאותו בית משפט תביעה אזרחית לפיצויים נגדו ונגד חברות הביטוח, על נזק מיוחד בסך מאות אלפי שקלים ונזק כללי על פי הערכת בית המשפט.

 

 

לפני קצת למעלה משנה רכבו נשר ז"ל וחברו על אופניים חשמליים בשדרות רוקח בתל אביב. הכדורגלן אספה, שנהג ברכבו, הגיע ממסיבה במועדון בנמל תל אביב. בשלב מסוים בסמוך לצומת עם אבן גבירול, כשרכבו של אספה היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה ואספה התנגש בהם בעוצמה. לאחר התאונה המשיך אספה בנסיעתו, וכמה שניות לאחר מכן נעצר בחריקת בלמים, עצר את הרכב לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית, עצר בשנית ונמלט מן המקום.

 

כאמור אספה הורשע בהפקרתו של נשר ז"ל ובשיבוש הליכי משפט, אך זוכה מחמת הספק מעבירות של נהיגה בשכרות ונהיגה במהירות גבוהה מהמותר. אספה עצמו טען על דוכן העדים כי לא חשב שעשה תאונה: "שמעתי רעש של פנצ'ר. בגלל זה לא עלה בדעתי שהייתי מעורב בתאונה", אמר. הוא הוסיף כי רק כשהגיע לרחוב בן אביגדור, הוא יצא מהרכב וראה את הנזק. "ראיתי את הנזק שנגרם, הצד של הפנס נכנס פנימה והמראה הייתה שבורה. הייתי בהלם. חשבתי שזה פנצ'ר ופתאום אני רואה שזה משהו אחר".

 

תביעת הנזיקין, שהוגשה לבית המשפט ע"י עו"ד ישראל ויינברג, נפתחה במשפט: "תביעה זו עניינה תאונת דרכים מחרידה שכתוצאה ממנה נפגע קשה מאוד ונפטר מספר ימים לאחר מכן בחור בן 17, עילוי שהיה 'כוכב' ונשקף לו עתיד מזהיר בעולם הקולנוע הישראלי והעולמי".

 

עוד בנושא

 

• יצחק אספה הורשע בהפקרת ארי נשר ז"ל ובשיבוש הליכי חקירה

• חברו של ארי נשר: "לא זוכר את התאונה"

• "אצילות נפש": איבריו של ארי נשר הושתלו ב-5 חולים

• משפחת הנער שרכב עם ארי נשר נגד הפרקליטות: "סוגרים תיק לפושעים אמיתיים"

 

בתביעה מציין עו"ד ויינברג כי הוריו של ארי, הם אבי נשר שהינו מגדולי במאי הקולנוע במדינת ישראל; ואמו של ארי, איריס, היא אמנית צלמת מצליחה. על ארי נכתב כי כבר מגיל צעיר ארי התבלט בכישוריו יוצאי הדופן. הוא למד בבית הספר לאומנויות קמפוס אריסון לאומנויות בתל אביב במגמת קולנוע, וכבר בבית הספר התבלט וגילה תכונות מיוחדות. "לדעת אוטוריטות ובעלי ניסיון בתחום, שהכירו את ארי היטב ועבדו אתו, ארי היה ב'נקודת פריצה' להצליח ולעשות חייל בעולם הקולנוע, הטלוויזיה, והקשור בהם בשנה בה נפטר ובשנים הבאות. לא יכול להיות ספק גם לדעת בעלי מקצוע שהכירו את ארי היטב, שבזמן שנותר עד לגיוסו לצה״ל - למעלה משנה - ארי היה משתכר סכומים גבוהים, בין כשחקן בסרטים, בין כמשתתף בסדרות איכותיות בטלוויזיה ובין כפרזנטור מוביל דעה של חברות שונות ברשתות חברתיות".

 

עו"ד וינברג שהגיש את התביעה בשם הוריו של נשר אמר: "מדובר בטרגדיה אישית איומה אך לא פחות מכך מדובר בטרגדיה לאומית: מדינת ישראל הפסידה את אחד היוצרים הכי מבטיחים שיכלו להיות לנו בגלל רשלנות פושעת, תאונת דרכים מיותרת ונוראה גדעה באבחה את חייו של נער מחונן. כל סכום שיפסוק בית המשפט לעיזבון המנוח לא יוכל למלא את החלל שנפער במשפחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר