קבר אהרון בירדן ייפתח מחדש לביקור ישראלים

הקבר נסגר לישראלים לפני ארבעה חודשים לאחר שקבוצת מבקרים התפללה במקום - בניגוד לחוקי הממלכה • כעת יוסבר לישראלים איך להתנהל במקום

קבר אהרון בירדן // צילום: מתוך ויקיפדיה

בהמשך לפגישת הנשיא ראובן (רובי) ריבלין והנסיך הירדני ראזי בן מוחמד, ייפתח הר אהרון מחדש לביקורי ישראלים, לאחר שהירדנים אסרו על ביקורי ישראלים במקום מאז שקבוצת מטיילים דתיים התפללה שם – דבר האסור על פי חוקי הממלכה.

 

הנשיא עדכן את שר החוץ ישראל כץ ועדכנו כי בהמשך לפגישתו עם הנסיך הירדני הנסיך ראזי בן מוחמד בסוף השבוע שעבר ולאור הדיונים שנערכו בנושא לאחר פגישה זו בממלכה, החליטה ירדן לפתוח מחדש את אתר הר אהרון לביקורי קבוצות מישראל.

 

האתר סגור לכניסת מבקרים מישראל מזה כארבעה חודשים והוא מהווה אתר עליה לרגל בעיקר סביב תאריך פטירתו על פי המסורת היהודית של אהרון הכהן. משרד הוואקף (המשרד לאתרים קדושים) הירדני הודיע באוגוסט על סגירת קבר הנביא אהרון בעיר פטרה, לאחר שכ-500 תיירים ישראלים נכנסו למקום והתפללו בו לקראת ראש חודש אב, בו מצוין יום פטירת אהרון הכהן, אחיו של משה.

 

שר הדתות הירדני, עבד-אל נאסר אבו אל-באסל, ביקש מהאחראי על קבר אהרון למסור את מפתחותיו לממונה על נפת "מען" שבדרום ירדן, ולא לאפשר לאף מבקר להיכנס אליו ללא אישור המשרד. כמו כן הודיע משרד הוואקף הודיע כי יפתח בחקירת האירוע וימצא את האחראי להתרת כניסתם של אותם ישראלים לקבר.

 

קבר אהרון ממוקם בראש הר הרון, מערבית לעיר פטרה שבדרום ירדן, ומשקיף על הגדה המערבית. הוא מתוארך לתקופה הממלוכית. ראש חודש אב, המציין את יום פטירתו של אהרון הכהן, הופך את האתר הקדוש למוקד לעלייה לרגל של דתיים המבקשים להתפלל במקום.

 

הנשיא ביקש מהשר להורות לגורמים הדיפלומטיים הרלוונטיים להמשיך ולתאם את הנושא על פי שורה של הבנות שתאפשר לקבוצות לבקר במקום בתיאום מוקדם ובליווי הדרכה ואבטחה שתוענק במקום.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר