מות התינוקת בדרום: בן זוגה של האם הואשם בגרימת מוות ברשלנות

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד זיאד אעביד, שבת העשרה חודשים מתה בעת שהשגיח עליה. הפלסטיני נאשם גם בכניסה לישראל שלא כחוק. "נשא באחריות המלאה לשלומה של בת ה-10 חודשים"

זמן צפייה: 01:06

מות התינוקת באשקלון: פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד זיאד אעביד בן ה-21, תושב השטחים, בגין גרם מוות ברשלנות וכניסה לישראל שלא כחוק. זאת לאחר שהסעיף שבגינו נחקר במשטרה היה בחשד לרצח. על פי כתב האישום, "המנוחה נחבלה באופן קשה בראשה בעודה תחת השגחתו המלאה של הנאשם, באופן שאיננו ידוע".

"האם השאירה את בתה בת העשרה חודשים עם בן זוגה הפלסטיני, החל משלב זה, הנאשם נשא באחריות מלאה לשלומה ובריאותה של המנוחה", כתבה פרקליטות מחוז דרום. "בשלב מסוים, הבחין הנאשם כי התינוקת במצוקה נשימתית כשעיניה מגולגלות כלפי מעלה והיא מפרכסת. אז יצא הנאשם מהבית כשהוא מחזיק בידו במנוחה כשהיא ללא הכרה, ללא נשימה וביקש עזרה מהשכן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביהמ"ש בקפריסין: הודאת הצעירה הבריטית על בדיית האונס – קבילה

אכזבה לנהגים: מחיר הדלק יעלה בארבע אגורות

עשרות רחפנים, סכינים וציוד צלילה: מתפ"ש סיכלה הברחת ענק לעזה

בית הפעוטה באשקלון
בית הפעוטה באשקלון | צילום: חדשות 13

עוד נכתב בכתב האישום כי "מיד לאחר ששמע הנאשם כי גם כוחות משטרה הוזמנו למקום, נמלט מהאזור. למחרת האירוע, בשעות הצהריים נתפס על ידי המשטרה, כשניסה להימלט מישראל - במעשיו אלו הנאשם, בהיותו אחראי לשלומה ובריאותה של המנוחה, ובהיותו מי שנטל על עצמו להשגיח עליה בהעדר אימה, הפר את חובותיו אלו, לא השגיח כראוי על המנוחה כשעקב מחדלו זה גרם ברשלנות למותה של המנוחה וכן, שהה בישראל בניגוד לחוק".

בחודש שעבר, שינה אעביד את גרסתו לאירוע שבו מתה התינוקת. לאחר שטען בחקירתו הראשונית כי נפל עם התינוקת, טען כי הוא "השאיר אותה על הספה ואז שמע רעש של נפילה". כזכור, כשבועיים לפני כן מתה מפצעיה בת העשרה חודשים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. מהמרכז הרפואי נמסר כי "חרף המאמצים להשאירה בחיים נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה".

אשקלון, תינוקת מאשקלון, תינוקת באשקלון, בית עלמין, קבורה, הלוויה
חלקת הקבר של התינוקת מאשקלון

התינוקת הובאה למנוחות בבית העלמין שבאשקלון. בין עשרות המשתתפים שהגיעו להלוויה הייתה גם אם התינוקת, שנעצרה תחילה בחשד להתעללות והזנחה ושוחררה יום לפני כן ללא תנאים מגבילים, בטענה כי לא קיים חשד סביר שהיא תבצע עבירה מחוץ למעצר.