החלטת הממונה על התחרות בוטלה: אושר מיזוג מזרחי טפחות ואגוד

בצעד חריג, בית הדין להגבלים עסקיים הפך את החלטתה של מיכל הלפרין, והמיזוג בין הבנקים יוכל לצאת לדרך, כפוף לתנאים שייקבעו. "לא הוכח שהמהלך יפגע משמעותית בתחרות"

זמן צפייה: 01:01

בית הדין להגבלים עסקיים ביטל היום (חמישי) את החלטת הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, שלא לאפשר את המיזוג בין בנק המזרחי לבנק אגוד. כעת, המיזוג השנוי במחלוקת בין הבנקים יוכל לצאת לדרך, בכפוף לתנאים שתקבע הממונה. בהחלטת השופטים נכתב, כי "לא הוכח שמיזוג שחקן קטן כמו בנק אגוד לתוך קבוצת המזרחי, יפגע משמעותית בתחרות".

התערבות שיפוטית בשיקול הדעת של רשות ההגבלים היא אירוע חריג יחסית. הכרעת הדין פורסמה בינתיים רק בחלקה, אך ניתן להתרשם ממנה כי השופטים סברו שאין למיזוג שנפסל ברשות השפעה ממשית על התחרות בין הבנקים, ולכן לא היתה הצדקה לפסילתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אכזבה לנהגים: מחיר הדלק יעלה בארבע אגורות

"תפסיקו את ההתבוללות": חשד לפשע שנאה בג'לג'וליה

מחקר: בעלי מבטאים מסוימים סובלים מאפליה בריאיונות עבודה

לפני כחודשיים הודיעו נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, והמפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, ליזמים מריוס נכט ופרופ' אמנון שעשוע, כי אושרה הקמתו של הבנק הדיגיטלי שבכוונתם להפעיל. ההחלטה התקבלה לאחר תהליך מקיף שביצע צוות הפיקוח על הבנקים בשנה האחרונה שנועד להבטיח את יציבותו של הבנק העתידי.

על פי התוכנית העסקית שאותה הציגו היזמים לפיקוח על הבנקים, בכוונתם להקים בנק דיגיטלי, ללא סניפים, ולהתמקד במתן שירותי בנקאות למשקי בית, שיכלול גם שירותי אשראי, קבלת פיקדונות, ניהול חשבונות עו"ש, ומתן שירותי קניה ומכירה של ניירות ערך.

במקביל, קידמו בנק ישראל ומשרד האוצר צעדים להגברת התחרות בבנקאות שכללו הקמת מערכת נתוני אשראי, הפרדת חברות האשראי לאומי קארד (MAX) וישראכרט והקלות על מעבר מבנק לבנק.