מתווה אדלשטיין הוצג לנשיא המדינה – ריבלין סירב לתת את ברכתו

כבר בשבוע שעבר הוגשה ההצעה לפיה נתניהו יכהן ראשון כראש ממשלה אך לפרק זמן קצר בלבד. הצעה נוספת מצד בכיר בליכוד הציגה אפשרות כי כהונתו תוגבל לשלושה חודשים בלבד – עליה מסרב רה"מ לחתום

זמן צפייה: 04:52

לקראת בחירות 2020: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הציג היום (רביעי) מתווה להקמת ממשלת אחדות לפיו נתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה, אך לזמן קצר בלבד. מתווה זה הוצג כבר בשבוע שעבר לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, אך זה סירב לתת את ברכתו להצעה – ככל הנראה במטרה לשמור על ניטרליות במגעים למשא ומתן הקואליציוני.

בליכוד החזירו את המתווה למדף, העבירו אותו מתיחת פנים קלה והציגו אותו פעם נוספת היום – בתור מתווה אדלשטיין. בכחול לבן נוטים לדחות את המתווה ומאמינים כי מדובר בפעולה נוספת שמטרתה להטיל על מפלגתו של גנץ את האחריות לסבב השלישי של הבחירות.

לצד מתווה אדלשטיין, הגיעה לידי כחול לבן הצעה נוספת מצד בכיר בליכוד, לפיה נתניהו יכהן כראש ממשלה שלושה חודשים בלבד – ולאחר מכן ימשיך את כהונתו כחבר כנסת. ההצעה הזאת לא מקובלת על נתניהו, אך אם יסכים לכך תעמוד מפלגת כחול לבן בפני דילמה אמיתית, מכיוון שאם תלך ישראל לבחירות נוספות, יכהן נתניהו כראש ממשלה עוד לפחות חמישה חודשים.

עוד בחדשות 13:

מתווה אדלשטיין לממשלת אחדות: נתניהו יכהן ראשון לזמן קצר

יעלון: "לא נשב תחת נתניהו כל עוד לא יזוכה מהאישומים החמורים"

בכיר בכחול לבן: "לא נסכים שנתניהו יכהן יותר מעוד 3 חודשים"

הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

מוקדם יותר היום נפגש בכיר כחול לבן, משה יעלון, עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין - במטרה לקדם את המגעים להקמת ממשלת אחדות. במהלך הפגישה ניסה אדלשטיין לרכך את התנגדותו של יעלון, אך בתום הפגישה כתב האחרון בחשבון הטוויטר שלו: "לא נשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו כל עוד לא יזוכה בבית משפט מהאישומים החמורים נגדו".

"הבהרתי כי ׳כחול לבן׳ מנסה להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, כפי שהודענו מתחילת דרכנו. הבהרנו גם שאנו מוכנים לרוטציה בתפקיד ראש הממשלה, ובתנאי שבני גנץ ראשון", הוסיף. "נמשיך לחתור לאחדות ולעשות כל שניתן כדי להימנע מבחירות נוספות, אך לא נסטה מערכינו ומההתחייבויות לבוחרינו".

ח''כ משה בוגי יעלון
ח''כ משה בוגי יעלון | צילום: חדשות 13

אתמול הצהיר בכיר בכחול לבן כי מפלגתו לא תיתן לראש הממשלה נתניהו יותר משלושה חודשים בתפקיד, בשל כתבי האישום נגדו. בכך, המפלגה למעשה מאותתת לנתניהו כי אין בכוונתה להתפשר עמו.

"הציבור לא רוצה בחירות, ואם תהיינה בחירות, נתניהו בכל מקרה יישאר בתפקיד גם אחריהן, עד להקמת ממשלה שנקים", אמר הבכיר בכחול לבן. "אנו מוכנים שנתניהו יקבל ארכה מינורית, אבל שלא יצפה שנאפשר לו לכהן בהסכמה יותר משלושה חודשים עם כתב אישום חמור".